MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

Amboi² tajuk...n3 yg lepas about love je ek...la ni 'kena hayat' pulak ish ish ish...alkisah nya gini....dalam aku melayan paper² tah hape atas meja  (gini ler bila sijil dah dpt makanya 'amalan 5S' mula la di abaikan,nt nk renew sijil baru la filing aku up to date..bagusssss sungguh kan hahahaha) tetiba ada org add ym aku.....id cam aku kenal jer...huzaimixxxx...emmm trima je la..xkenal aku delete je nt dari list bukan susah pun hehehehe..

Lorrrr 'abg mie' upenyer....lama dh x dgr kabar bite pas semua pusu² amik 'vss' dulu ..pas tu besepah² tah keje mana..dia pun xpenah contact aku sbb dia mmg xpenah ada contact no aku hehehe...kenal pun pasal urusan keje jer..satu company ngan aku tp lain  jabatan...klu tersempak tgh jalan pun senyum² jer..sebab tu dia ingat aku kot kui3...

Borak punya borak upenyer ada 'agenda' ek..ish ish ish...dia ajak aku main 'kutu'..bayar RM50 leh dapat RM5K...biar betik!!!!..la ni byk menipu jer kan huhuhu....tapi klu tgk 'abg mie' ni aku boleh percaya dia..masa tempat keje lama pun dia antara executive yg terpames la sbb jabatan yg dia handel tu mmg digeruni dengan security system...aku kalau nk masuk tuk setel pasal welfare kat jabatan dia ...adoiii amatla aku malas...tiap pintu ada excess code...menyusahkan idup jer huhuhu...kdg² aku ngakal suh org len jer g hehehe...nak hidup kena bijak kan...

Bebalik ke 'kutu' yg dia cite tu....aku pun tadah tinge & bukak mate dgr penjelasan...then baru la aku faham...alaaaaaaaaaa dulu aku penah gak join 'kutu' tu tp web yg berbesza la...tp xjalan..sbb aku lom reti sgt time tu ngan jaringan tanpa sempadan ni huhuhu...lagi pun xde sape 'guide' aku.....takat upline dlm system tu mana le aku kenal....sudahnya berkubur camtu jer...TAPI kali ni 'abg mie' kata nk tolong aku ...sebab dia sure aku leh buat (ayat biasa nk bg semangat kat kita ek!)...

So i take risk ( risk ~ tetiba lak ingat org tu cehh...) la...berkorban la 50hengget tu....aku nk tgk boleh merubah ke tidak...sapa xmau senang tapi bukan senang nk senang kan...risiko ada di mana²..so jgn pandang belakang congkak...i must do it...klu hilang 50hengget xkan le leh bangkrup kan...lagi pun aku kenal dengan kejujuran & keikhlasan 'abg mie'...pas ni aku perlu work hard untuk edarkan flyers yg abg mie akan buatkan untuk aku..itu janji dia..so caiyok²..hopefully succes!!!!

aku :Kesungguhan & keyakinan perlu ada jika mau merubah

7 comments:

dh kayo jgn lupo banjo mama tau

doa2 kan dulu le ma...baru leh kayo hehehe

harap2 ko berjaya..

tenkiu dee

Wahh itu maciam ka??? Dah kaya jgn lupa belanja roti canai ok!!

hope successfully!!

liz ~ tokey roti canai pun akak leh pinang kan tuk ko (pinang kan jer tau kui3)

aspa ~ mudah2an pa

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter