MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

Wahhh tajuk x hinggat ek hehehe...semlm kan aku ter emergency leave blh gitu ....petang senin tu aku blk ank² mekak kata ibubapa dh start byr yuran...apa kesss surat xde tetiba suh byr????...baru dpt surat hari ni..so aku mmg x prepared la nk amik cuti tuk 4 haribulan sbb bdk² ni bukan kecik lg...dh pandai g kelas memasing len ar darjah 1 ke pra ke kan...tu mmg wajib la tgk² kan..dah dorang bwk surat tu balik , clear lah bpe jumlah nk bayar...dh memlm tu aku pikir nk ct ke x, takat bayar yuran tu bg kat dorang je setel dh leh harap...hurmmmmm...tp celik je mata ahhh malas lak nk g keje la ni makin malas je nk g keje...sudahnya anta sms ngan bos 'salam, sy el hr ni bos, g setel yuran anak²' then bos reply 'ok,tke cre' sengeh sokmo aku...dalam otak aku kan alaa takat byr yuran kan lama pun pastu leh jimba² hehehehe...TAPI kan huhuhu..meh aku nk susun kronologi busy x busy nya aku semalam...

9:00 ~ Pas anta eman, aku g Pejabat Tanah kat SUK....wat 'carian rasmi' yg aku kiv kan dr last year...aku amat malas keje² yg pd aku amat remeh temeh tu,,byk prosedur tah hape² la...tp klu x buat smpai bila nk kiv kan..so aku kuatkan azam..MUST DO IT!!!!!

Tapi kan...dh mmg aku xtau hal² hartanah ni kan...isi borang je dh salah borang..hampeh tul...tu tah menda nak dlm borang tu aku men  taram je tulis...otak udang aku blurrr sbb mmg xde pengalaman & mmg x tahu menahu pun...aku dudk pas dpt no 34...no latets 12 fuhhhh byk lg tu huhuhu...

Tgh aku perati org ramai yg aku mmg xfaham apa la urusan dorang buat kat pejabat tanah ni..ramai sggh...tetiba ada sorang 'brader' sapa aku..dia tya nk wat 'carian rasmi' ke..aku angguk je la...agak nya dia perati aku cam jakun je tgk org ramai kat situ kekekeke...kaget aku tau dia kata 'meh borang tu sy tolong summit kan sbb sy pun nk wat carian rasmi jugak' dlm pinga² tu aku tya dia..blh ke syer no giliran ni...dia kata blh...1 no leh syer 5 'carian rasmi' aku xbpe paham la...tp aku laju jer bg borang aku tu, aku perati jer dia g kaunter mana..no dia 16 wahhhhhh pantas²....TAPI aku salah isi borang lagi daaaaaaaaa...aduyaiiiiiii mmg aku buta mata la bab² tanah tu kan so aku men isi jer hehehehe...sudahnya 'brader' tu la yg tolong tgk kat dokumen perjanjian jual beli umah aku tu...riso gak aku...aku x kenal pun 'brader' tu tp baik nya hati dia kan...dah tu complete semua...bayar le 50 hengget tuk dpt kan 'carian rasmi' tu...sblm kul 10 setel dah urusan kat situ....aku cari² 'brader' yg tlg aku td nak say thanks la kat dia tapi tah mana ilang nyer...so pada 'brader' yg xsilap aku nama dia 'ghazi' dlm blurrr² tu aku sempat tu tgk nametag dia hehehe TERIMA KASIH byk² atas bantuan anda..setel sudah

10.15 ~ aku sampai kat sekolah , tgu lak abes waktu rehat...kul 11 baru dpt jumpa cikgu kelas angah...byr yuran & borang maklumat pelajar...Masa tu aku dpt mesej dr kazen gtau duit insuran@rdtax keta  dia dh kira kn (kazen aku agen kurnia) rm970..fuhhh manyak nya nk kena byo.....ujang bulan ni insuran rdtax keta aku matik..selagi idup semua nk duit jer kan huhuhu...xpe len time aku pikir...lemas otak aku nk pikir semua time ni hehehe...yg ptg yuran c angah setel sudah...

11.20 ~ aku tinjau pos office (update 'asb' arwah - kes lom setel so kena update latest) fuhhhh ramai nya manusia..so aku blk dlu....standby nk byr yuran adik & pantau along nek bas sekolah...skodeng jer dari atas

12.15 ~ Tengah aku siap² nk g anta adik sekolah...jiran aku call
siti : da..ko katne
aku : kat umah jap lg nk g anta nana sekolah...
siti : aslam (anak truna dia hat bye along) xdpt naik bas la..bas full
aku : lahaiiii tu ler org suh booking xmau, men terjah je...mmg td nmpak bas tu full...
siti : tu ler..aku rase jd ko lg bgs la...harap laki adoiiii semua aku nk wat...jap lg nk blk le anta di g skolah
aku : xpe la sy pun nk turun dh ni...suh dia tggu kat bawah jer...sy anta dia dlu g skolah
siti : lahaiiiiiii susah kan ko pulak
aku : xpe kan jauh mana pun...nk tgu ko blk tah kul bpe dia msuk kelas nt..
siti : thanks ye da...
aku : no prblm la....

maka nya aku anta dul dak 'aslam' tu g skolah dlu baru aku g skolah adik...aku tinjau bilik guru cr la cikgu nama hamidah...cikgu yg len xbpe kenal pulak sbb ramai cikgu baru kata deme..sudahnya cikgu yg len suh aku g pejabat..otw adik kata tu cikgu dia duk lenggang kankung baru sampai...aku senyum terus sapa dia 'assalamualaikum...pn hamidah ke'....tetiba dia kata...'wkslm...ehh bukan, sy rosmizah' aahhhh sudah adik ni...'cikgu kelas 3C'..'a ah sy' dia kata ..hurmmmm ank dara aku men belasah jer nama cikgu....dari rosmizah jd hamidah..suka suki jek dia tukar nama cikgu ....setel byr yuran semua...'ko pehal dik nama cikgu leh lupa'
alaaaaaaa mana adik tau sekolah baru sehari...poyo jer ayat huhuhu..setel sudah aku blk umah dh nk solat zohor.....dlm berdoa aku leh senyum ingat insiden kat skolah td..lucu pulak aku rase hehehe

1.40 ~ alang² aku cuti bek aku setel kan 'Borang A' (hal pesaka pulak) yg aku pending kn jgk tu tp kul 2 aku de urusan m'bank ( slip byrn melalui atm aku hilang, bila aku duk ingat mesti eman dh buat kapal terbang slip tu..apa kan daya,detail pyment tu aku kena dpt kn jugak lau idak masak aku)

Ada time aku terus g suruhanjaya sumpah kat pkns,huhhh lawyer xde kua g lunch lom blk, aku panjat tgkt 3..fuhhhh ada nasibbb....smabil borak² ngan Tn Aji tu...tetiba dia tya aku 'apa makna waris kadim' erk!!! maaf la tn aji sy pun xtau, sy men isi jek borang tu hehehe...lantak kan yg ptg tn aji tu sign..tamat..setel...

2.15 ~ aku gegas g m'bank pulak,lunch time smlm aku dh apply tuk dptkan st'ment acc aku...so tggl amik jer...dah amik ngat leh senyum kan..tapiii bila cek statement tu loorrrr xde time ar...aku yg masa tu dlm keta..kua balik...sian kat org yg tggu aku kuar parking tu..mintak maap la yer urusan lom finish ..aku g kaunter kta aku nk detail time bagai...sudahnya aku kena jumpa officer..dulikkk aku sesah jer yg penting mslh aku setel...alhamdulillah berehhh...lega

2.45 ~ aku g kwsp pulak update penyata kwsp arwah (bila kwsp xde penama byk kerja kena buat,tp nk wat cmner sesah kan ajer), sambil tu aku isi la borang pewaris aku..ajal maut kita xtau bila..pengalaman & masalah yg timbul bila kwsp xde penama btl2 mengajar aku...so pasni mana tau esok lusa tiba masa aku di pnggil oleh NYA..hope aku xsusahkan org sekeliling aku...la ni semua aku dh update..dont worry...

3.15 ~ hurmmm dah ke hulu ke hilir..bpe anak tangga dh aku daki hari ni....letih mula terasa tp aku lom update 'asb' arwah ngan aku lg so kena siap kan jgk hr ni MESTI...tp singgah dulu kat pusat zakat..summit form result upsr along....pastu terus g pos office kat tesco...sekali amik no giliran 1345..no skrg 1263...aduyaiii ramai le lg...sempat ke agak² nyer..g tmpt len pun xd makna dh kat kul 4...waste time jer..so aku amik troli dgn suka suki aku g soping brg dpo dulu kat tesco tu hehehe...kul 4 cmtu aku turun no skrg 1341 fuhhhh ngam² coiii kekekeke....xlama tgu dpt giliran, update setel...aku leh senyum lega....

4.30 ~ Nak g summbit borang A kat pejabat tanah & galian kat Plaza Masalam tp cam x ckup time dah...dokumen yg aku bru update lom wat copy so, opis tu tutup kul 5..hurmmm xdye dah aku nk kejar...just tinggal nk summit jer, xpe..letih sudah...aku mau pulang....

Otw...angah nani ( jiran sefasa merangkap member tmpt keje lama cal, td jupa kat skolah dia pun cuti jugak) call tya aku kat mana...aku kata otw nk amik eman pastu balik umah...dia kata baru kua bank ngat nk ajk aku 'mengopi' aduyaiiii mintak maap la angah....letihh sgt la. len kali la yer...so angah pun kata ok, next time leh 'mengopi' tu...hehehe

Balik umah...dan² tu aku rase haus lapo bagaiii..td x ingat pon hehehe....mandi makan solat...bummmmm ZZzzzZzz...eman lantak tgk tv...sedo² angah kejut kan aku 'cite 'balkis' dah start la bu' uikkk bila lak budak ni blk..aje tdo matik le mak dia hehehe...bese ada 'org' tu teman aku tgk cite ni tp diam lak dia..busy ke agaknya

haiih mcm esei sudah hahahaha....abes² cite....td lunch time aku anta sudah 'Borang A' kat pejabat tanah & galian...alhamdulillah apa yg pegawai tu nak semua complete..so aku tunggu surat tuk bicara nya nt..tempoh 3bln dr hari ini...setel sudah 1 perkara...perkara yg lain pelan² la aku buat

aku : tgu surat nk byr yuran along pulak..bila dah setel otak pun jd ringan xde nak pikir dah kan...

2 comments:

hmmfff....hmmffff...

sempot bace!

hahahaha jgn semput nt seksa nk push kekeke

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter