MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

Abah...

anak hat no tiga ni nakalkan bah...
apa yang org kata xboleh tu la dia nk buat kan abah
anak pempuan xelok lasak²
tapi anak abah yang sorang ni mengalahkan jantan
dah anak abah ni di apit abang & adik lelaki kan ..so mmg terselahkan kelasakkannya kan
tapi abah sayang dia kan bah...
sayang abah ke dia sampai sekarang menten sama!
walaupun abah ni tidak la kategori abah yang romantik
kalau membebel mak aiiiiiiiiiii mak pun kalah kui kui kui...
tapi abah seorang abah yang hebat!

Abah...
Penah satu ketika anak abah ni g ikot abang & geng mandi sungai
siap mengharung ke tengah la
aduyaiiiiiii nakal sungguh kan
dah abang ajak so adik pun ikut la kan
balik umah..amik ko....kena ikat kat tiang
tapi dah salahkan..redha je la hik3
pun time anak abah curi² blaja bwk moto
abes sengit tiang umah pak lang kena langgar ngan kami
itu semua abang punya keja bukan anak abah yg ni tau hehehe 
pun time k'org sembunyik dalam pak padi
sebab xmau kena cucuk kat balairaya dulu
masa tu merata abah cari kami
risau tol abah takot kami hilang
tp kami xhilang bah....saje tunggu doktor ngan misi tu blah 
last² kena lagi habuan..tp xpe kami redha hehehe
(klu flasback ke abang sure kena ketuk kepala aku lalalalala)

Abah...
Pestime kita duk jauh² masa anak abah ni blaja kat pekan parit kan
abah majuk sebab anak abah ni potong rambut
ala² abang gitu..ciss lau di kenang adehhh nakal 
tapi menjaga tatasusila paling utama
anak abah xnakal cam bdk2 zaman la ni kan bah...
anak² sekarang lg besar cabaran nk jaga dorang bah
kadang² anak abah ni kalah juga
tapi berkat  tunjuk ajar abah
segala yang payah akan jd mudahkan...

Abah...
Sekarang anak bawah dah punya anak² sndiri
dan tau dah susah payahnya membesarkan anak²
tapi alhamdulillah berkat ajaran abah dan mak
anak abah boleh melakukan segalanya...
walau berat cemana sekali pun
akan diredah jua
berkat iringan doa dari abah & juga mak

Abah...
SeLaMat HaRi BaPa Buat ABAH aku Hj Harun B Bahari 
Jangan risau² abah kerana anakmu baik² ajer...I'Allah.

* Juga buat Abah (En Sadli B Samud) .... juga buat insan² yang bergelar bapa,bapak,baba,ayah,dady,walid dan semaksud dengan nye...moga semuanya sihat² dan menjadi bapa yang hebat seperti abah saya....

Semenjak keja majlis ni kan aku yang dah sememangnya busy...lagi bertambah busy la haiiiiiii..sampai ada la kengkawan majuk la bila xleh join makan² ke lepak² ke (tp tau on9 tu sempat jgk la sbb keja aku dpn pc kan hehehe) bukan kawan jer..adik badik pun gitu...ace call je tye ujung minggu free? jawapan aku xtau la lg...ni minggu ni adik call ajak lepak umah baru abang kat 'pajam' nun tp aku meting da....'menyampah' katenye hehehe...nak wat caner kan dh tugasan lebih kearah kemasyarakatan kan...


Tapikan dalam busy² ni aku rindukan seseorang,yang dulu pendengar paling setia....xkira apa saje cerita. mata dan jari dialah melayan ,baik aku sakit hati, letih & cerita merepek pasal pokok ke, bola ke, anak² wat ragam ke ......dan aku juga mcm tu...apa saja topik leh share...bak kata omputeh kan sharing is caring ek ish ish ish...kadang² aku kena marah!!! tu yang wat aku rindu tu..best tau kena marah :-p ....kalau dapat membebel umang aiiiii kecik beso je aku rase kan...tapi itu dulu...sekarang entah la....merajuknya len macam kali ni....ada makna tersembunyik kot...tp wat ever pn alasannya....aku doakan dia baik² ajer...dia xrindu kat aku dah gamaknyer...biar la kan... so aku nk karok jap eh!


Berikanlah jawapan
Huraikanlah simpulan
Biar tenang jiwaku
Setelah kasih lama berlalu

Tidak mungkin kulupa
Perjanjian kita
Di bawah rumpun bambu
Di kala bulan sedang beradu oh..oh..

Mengapa terjadi perpisahan ini
Di kala asmara melebar sayapnya
Mengapa kau pergi di saat begini
Di kala hatiku terlukis namamu

Kalau memang tiada jodoh
Apa lagi nak ku heboh


ahh malasla la nk sambung aihhh kang banjir aku gak kena turun padang :-p....kemas buntil..balik time!!!


(ni bukan gambo cik puan tu tau hehehe)

Pagi lagi skuad aku dh kena bebel...tapi dah aku biasa membebel so bebelan itu sgt sedap di dengar lalalala...tapi aku pelik sgt!!! sejak dua menjak ni kan cik puan itu sangat la kekwat nyer la haiiiiiii!!!!

skuad adik beradik aku seramai 24 org, so klu taklimat pagi sangat la hapening, kepala pun gila² tahap klcc berseri² nye kan... macam² karenah ade...yang kalau gelak jenis xhingat pengarah ada kat bilik sebelah pun ada..dan kadang² aku pun seram gak....sebab!!!! kalau sorang je buat masalah habis 24 orang kena tau!!!!

Cik puan ni orang nye payah nk senyum, muka kelat jer la dari pagi sampai petang tapiiiiiiiii kalau time nak mintak tolong 'yang' 'sayang' 'ling' semua keluar la. walaupun aku sambut dengan senyuman tp hati dalam sangat meluat okeh!!! tp yela ko pegawai & kami ni koli je kan lalalalala......

Yang buat aku sebal ni kan...ko g sound geng k'org yg duk dalam jabatan tu pehal!!!! aku xleh tahan la klu dh sampai menitis air mata kawan tu ko buat ..... kami ada pegawai so berkomunikasi la sesama pegawai....jangan sebab x ngam ... kami lak jd mangsa..INI TIDAK ADIL!!!!...

Tapi xpe, aku walaupun bertatih dalam jabatan ni tapi aku ada pengalaman yang lebih masa aku kerja kat swasta dulu,bukan nak membongkak tp cabaran dlm kerja itu pd aku biasa ok!.... akan aku turun kan kat geng² aku yang ko kata 'buat kerja main²'...

Jom la aku nk sambung wat report nk bawa ke meting esok!!!...tapi aku doakan cik puan ni....berubahlah walaupun pelan²...senyumlah sedikit..orang lain melambak gak kerja.....pressure tp senyumkan satu sedekah dan bersedekah itu banyak nikmatnya.....

nota : bila kita selalu senyum kita akan nampak lebih muda kan hehehe....

Belum sempat aku bukak pintu keta dia dah buat acara balapan ..... adehhhh ngeri lau tgk dak jantan ni berambat..aitu dah tergolek dog masuk longkang depan sekolah...mcm rindu sgt la kan...bak kata cikgunye...'macam sebulan la noraiman ni xjumpa ibu' hehehe....

Hebit dia masuk je keta akan membebel melaporkan kejadian kat sekolah hari ni  ( sejibik la kan ngan omaknyo :-p)...tapi hari ni mcm teruja sangat ...so layan... wat xdgr kang dia jerit tepi tinge aku kan!

'ibu nk tau citer x'...citer la ...'harini anak ibu ni (siap tunjuk kat diri dia) kan sangat hebat!!!' tu dia kan ....'ni kenapa bongkak sangat ni!!!.. 'cikgu su tya kat semua orang kan...10 + 4 = ?...anak ibu yang hebat ni jawap 14..cikgu su cakap muhamad adam noraiman hebat!!!!' ( sengih xleh cite la kan )...owh hebat sggh la anak ibu ni (aku gosok kepalanya) ...tapi kan kalau ibut tulis kat kertas agak² eman leh tulis x...'ermmmm  tu belum blaja lagi la'.....hehehehe ..bebel x abes lagi ni..

'ibu..hari ni eman sorang je xmakan sayur'...kenapa... 'cikgu liza ( pembantu tadika) cakap eman dah hebat jadi hari ni xkena paksa makan sayur' hahahaha adehhhh .....yela² anak ibu sangat hebat la hari ni....
ermmmmmmmmmmm hebat x saye kekekeke

' ibu.....panas kan hari ni...ekon lebih skit!!!! . ye² .....'ibu'.... pe lagi eman....'eman nk tido jap' ermmmm mmg cmtu la hari² tiap kali balik sekolah....xdapat tidak dia nk gak lending atas riba ibunyer hehehe....sib bek la keta auto kan..lau manual huru hara aku di buatnye....sekian.

Puasa pun belum kan...teman dah tukar langsir baru..korang ade...xde kan hahahaha... terimakasih mama yang laju merempit dari labis ke shah alam jadi interior designer kiut hari ni ...gaji!!!! buat amal ibadat bulan rejab kan ma hehehe......tapi pening jugak la kan nk ejat perabot² lama kat dlm umah ni....nk ganti baru nanti la tunggu bajet kekeke... ape pun xbole la lalalala.... itu pun sib bek la 'mama' ada simpan konci umah lau idak adesssss bersemadilah kebahagiaan itu di sini .....I"Allah lapang jer teman membebel la kat sini...sekarang ni klu bebel kat orang pun...masuk tinge kiri kua tinge kanan kan...bebel kat sini selagi tenet bernyawa ada je pot pet pot pet hehehe.....


Haishhhhh pjg lak bebel ek! nak bagi info baru la kan...lame no x update blog kata kan...anak² tabika teman pun semakin membesar sebagai johan...ragam pun bak kata astro mcm² ada ... 

 Ni baru je minggu lepas aktiviti malam di dataran kemerdekaan shah alam...bergumpal tengah padang tp anak² jer ..lau ibunya bergumpal same..ajer gilerrrrrrr la kan hahaha...
Dah fenat & dahaga singgah kat 'Big Epal' tp bak kata eman yg sikit konpius....kata big epal tapi kenapa jual donat!!! malas la ibu nk jawap....telan jer sudah :-p

Bab Bebel ni kan....ni la antara ahli jemaah yang xboleh jemu la mendengar....klu volume tinggi skit kan ada la yang ambik bantal tutup tinge...aje sabo je la kan....so teman sendiri paham sudah :-p




Lama terpendam tetiba nk kasi hangat ek!!!!!!... malas nk cite panjang so aku fendikkan ia...gini cite nyer... tadi balik dari perhimpunan datuk bandar (lupe nk kabo skrg ni aku kerja ngan majlis weiii .... korang kesah ke tidak teman nk cite juge le hik3) opsss bab keja xleh cite pjg kang skuad pemantau terjah kekeke...

sampai je opis tetiba sorang mamat india datang....muka mak aiiiiiiiiii seram gak la hati cute teman ni tengok.... tp control kecut la menten senyum ...senyum tu kan satu sedekah! then dr wajah yang garang tadi tu boleh dia cool ( tu baru senyum & mintak dia duduk bertenang, belum lagi aku bace ayat kursi kan)

pot pet pot pet aduan bonggol haram..dia kata baru je minggu lepas ko bonggol tu ujud, xde papan tanda, xde jalur kuning..adehhhhhhhhh kes panas ni lau datuk ronda situ naya je zon kena petik kan..so sebelum yg panas jadi gunung berapi bek aku ambil kamera ( klu ada canon yg canggih tu alahai semangat aku siang malam ambik gambar je hahaha) tp ni kasi kamera takat sony jer .... haishhhhh bersyukur² :)

so ambik gambar, masuk aduan & esok aku akan pasti kan bonggol tu ada jalan penyelesaian.....end. cukup untuk menerangkan sikit semak samun kat rumah ni hehehe....eman dah menunggu....adiossss...


Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter