MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

Malam tadi aku g satu majlis bacaan yassin yg di buat oleh seorang anak sempena kembalinya ke rahmatullah ibunda tersayang pada minggu lepas (baru ptg smlm aku tahu,pengerusi aku mesej suh dtg majlis...kenal gitu² jer ngan akak tu)..itu pun mood eman ok nak tinggal lau x, payah gak aku dpt lepas majlis² camni, klu bawak dia mmg xleh fokus la duk layan kenah dia jer huhuhu....alfatihah buat arwah mak kak A & pada akak semoga tabah dengan kehilangan ini....dlm duk kumpul sebelum majlis start

akak B : Nanti ko jgn minum tau air yg dia bawak tu
aku : hah..np lak kak
akak B : Dia tu pengotor
akak C : haah sib bek makanan semua ni ustazah tempah lau dia masak xde org la nk makan
aku : Kotor sangat ke dia...
akak C : ermmm ko tgk la sendiri dik dia cmner.....gerai dia kat dpn sxxx tu pun kotor, mana org kenal dia x singgah la gerai dia tu...
aku : x pasan lak sy gerai dia ada kat situ ermmmm..
akak C : Dulu dia numpang kat umah ustazah tp pengotor,bgn pun lambat,malas... sudahnya skrg duk dewan tadika ni ler...
aku  : erk!!! siannyer...
akak B : semacam skit dia tu
aku : semacam????
ustazah : ok..kita mulakan majlis kita bla bla bla..........
persoalan aku tntg 'semcam' tu aku pendam kan jer, aku nk perati dia dulu..sure aku leh paham....


Masa akhir doa aku perati jer akak A.....tiada kecerian di wajah nya... masih berduka dengan kehilangan mak nya tp hati aku sayu bukan pasal mak nya dah xde tp aku sayu tgk dia...gaya dia yg mcm 'ala ala' & diri dia mcm x terurus.....

Aku selalu jugak jumpa dia kat majlis² anjuran persatuan ibu tunggal, dia belum berkawin tp mungkin dia xde kawan & persatuan aku ni sebuah badan NGO & presiden aku yg aku rase amat prihatin org nya..sedia menerima jika seseorang yang memerlukan bantuan.....wlupun ada yg x senang ngan gaya hidupnya tp atas rase kebajikan & tanggungjawap sosial...apa salahnya kan...kdg² insan sebegini kalau di biarkan ada yg mengambil kesempatan...

Abes majlis aku saje je borak²  O ngan dia...ok jer aku rase cuma mmg la dr segi kekemasan & kebersihan  diri kurang skit la, bukan la nak kata aku ni pembersih sgt..kat umah pun ada gak habuk kan tapi  aku benci sampah yg klu di biarkan blh menimbul kan bau²an yg kurang enak huhuhu..


Pada aku mungkin dia kurang mendapat perhatian, tingat aku time kecik² dulu.... ada anak jiran aku main kotor, hinggus meleleh masuk mulut,kuku pjg hitam,kurus,perot boncit, aku kawan dgn dia tp kesian sebab mak ayah dia biarkan jer dia camtu...tp dh besar elok pun dia hidup..hensem, cantik manis gitu hehehe...pelbagai manusia ni kan...kejadian Allah...kalau semuanya sama,xde corak dalam kehidupan kan...dan tidak adil untuk kita menunding jari tanpa selidik latar belakang hidupnya..

Apa pun aku harap dia tabah meneruskan kehidupan dan dilindungi dari insan² yg punya niat buruk padanya... ustazah wlupun tidak membenarkan dia duduk serumah tp masih menjaga kebajikan akak C.

aku : setiap insan pasti berdepan dgn masalah hidup cuma cara nya saja berbeza...apa yg penting tawakal & pasrah kepada NYA.

0 comments:

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter