MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

Hari ni hari ke 3 umat islam berpuasa,kawan² yg bukan islam pun ada jugak yg nak menahan napsu makan ni kan.buguih la tu..mana tau kot dpt seruan menjadi muslim satu hari nanti..bertambah umat islam lagi...islam itu mudah kan...aku saje nak syer cite 2 hari posa yg lepas...mlm pertama org duk pusu² g masjid aku lak beratur kat spital...iman dh nmpak letih,panas badannya x turun wlupun dh makan ubat..so pas magrib aku ngan adik ipa aku k.sue & jaa g spital....terus ke saringan untuk pesakit demam,batuk & selsema ( khas sempena jejala H1N1 la ni huhuhuhu) nun jauh kat blkg...adeyyyy terasing mereka kesian kan...iman kena amik darah lagi,buat kali yg ke 2 dah ni...hari tu rabu dah amik kat klinik kesihatan seksyen 7, la ni demam je terus g klinik kerajaan je,wlupun orang ramai tp rasa lebih yakin...yg penting kena sabar.
temp. iman masa tu 39..2 mmg panas la, syukur la sebab kanak² kot xyah nk tgu lama², aku nampak staff nurse tu bwk terus borang yg aku isi masuk dlm, x lama pastu terus dpt giliran...so mudah la skit,iman pun dh start merengek ajak balik,jumpa doktor cek & apa lagi kena amik darah lagi...adeyyyyy aku bab ni la xtahan,leh menitik air mata aku di buatnya,mmg la sikit tp budak² kan, tp nk wat camner..terpaksa jugak,dia pun cam tau je sbb hari tu dh amik darah, cepat nya sorok tangan...atendance tu dh senyum je kat dia..melalak le tp jap je..xpe la yg ptg cepat sihat...dpt result...alahai tekanan darahnya rendah, suspek denggi pulak..ye la demam dh lama....aku dah dup dap dup dap (dlm hati jgn la admit spital,dh la mlm posa ni..) duk doktor² bincang nak wat camner....ada sorang doktor suggest xyah admit la, tapi esok pagi janji datang lagi amik darah tuk follow up...laju je aku angguk...syukur blh balik...aku pujuk iman minum 100 plus je ,sib bek dia dgr kata...
Sahur pertama aku sorang je...syahdu jugak tp positif la kan...makan la seadanya, smlm ijat pesan kejutkan dia..aku call dia suruh bangun sahur...duk umah kawan lak dia ek..kata sorang² ampes ko ijat hehehe...adik ipa aku miscal je tah bgn tah tidak, jgn tido pengsan udah le kan kang lapo kome jugak hehehehe...iman aku rasa panas dia sama je...balut je bdnnya ngan towel lembab...pas sahur relex jap layan tv mentara tgu azan, pas solat subuh, aku sambung tido sblh iman...tau² kul 8 huhuhuhu...huargggggggh malassssssss nya nk bangunnnnnnnnn...
Tapi ingat pesan doktor mlm td, aku kejutkan hero kecik siap² nak amik darah lagi pagini, dia dh meregek dah, nak balik kampung katanya..adeyyyyyy, ke lain lak dia nk pergi...pujuk pya pujuk berjaya gak amik darah..dpt result alhamdulillah darah dia normal, so doktor kata sementara ni jgn bawak dia keluar tempat awam, duk umah je, kalau x ok jugak pas ni kena admit wad jugak la sebab nak tau kenapa demam di berpanjangan...abis je aku bukan trs balik tp terus ke tesco...aku nk buat sup ketam la tuk iman,mana tau leh sihat kan dia kan....so tgh hari tu bulan posa tu aku masak sup ketam tuk iman merangkap lauk buka posa aku nanti..iman bebel tanya kakak², alahai baru sehari x jumpa dh mencari je....memandangkan dia x sihat aku call mak mertua aku mintak sape² yg ada bwk dorang blk sini....xdaya dh aku nak menjawap soklan yg sama je...letih la iman.dlm duk menjaga dia tu..adik ipa aku yana call pulak ajak cari air penawar tuk iman (mana tau kot 'ketegur' kan) aku iyakan aje...alhamdulillah adik badik & ipar duai aku ramai yg duk dekat aku...so pergi la bwk iman jumpa 'wak' mintak air penawar, kemeyan bagai le pulak,tp aku x kisah la...yg penting anak aku sihat...
Buka posa adik aku call nk datang umah, srh masak nasi je lauk kuih semua dia beli, seronok jugak xde la aku buka posa sorang² kan...meriah la skit iman dah blh main ngan sepupunya..umah aku mlm tu berasap le ngan kemeyan...bau camni leh wat kita seram tapi aku redah je..pas isyak adik aku anak banak balik, aku pun merebahkan diri le tido,pe lagi kan...tv je bebel tgk aku ....tau² fon aku bunyi...ijat lak kejut aku ..aku set jam kul 5, rajin tul dia ek hehehe..terimakasih la ijat ek teman kan akak ko ni....& seperti semalam pas subuh aku sambung zzZZZzzz...amik ko kul 9 baru bangun hehehe...montang2 la hari minggu kan...aku rasa badan iman dh kebah skit..alhamdullillah....mungkin 'rasi' la air penawar yg 'wak' bg smlm tu...bak kata pacik tu ada la yg berkenan kat dia,teringatkan arwah pun ya tu...rindu agaknya..aku bangun kan dia, mandi, sarapan & makan ubat...tya lagi tu bila akak² nya nk balik...adeyyyyy,sabo le iman....seharian aku duk umah, rasa nk g bazar ramadhan tp malas la bwk iman bersesak ngan orang, adik aku call lagi,ajak g buka posa kat umah abang kat pj pulak. aku tengok demam imam makin reda, so aku setuju la, best kan buka posa ngan adik badik ni...dlm siap² nk g umah abg, adik ipa aku call kata otw dr kg bawak 'angah'balik...so aku tgu 'angah' tiba baru gerak g umah abg kat pj...so 2 hari posa aku buka ngan adik,abang & family dorang.....xla aku sunyi buka sorang² kan...nasib ada adik beradik klu sorang entah, xmau aku membayangkannya...
So hari ni aku start keje dlm bulan ramadhan...iman pun nampak makin sihat wlupun nampak cengkung skit, mudah2an dia makin sihat...senang hati aku nak g keja,hari ni start time keje di singkatkan...yahooooooo....blh blik kul 4.30ptg....sebulan ni hari² leh blk awal, ptg ni plan nk g bazar ramadhan ngan angah cari makanan....leh tahan gak bebel ni, layan keja lak adiosssssss.

5 comments:

adoihhh...panjang lebor yer. Alhamdulillah iman dah sihat...

Kene jaga2 lah ye, skrg ni mmg ramai org sakit.

Hari ni meriahlah berbuka puasa umah akak, angah ada balik. Iman mesti suker :-)

tu la pasal...kena jaga2 selalu...a ah ptg ni nk merayap ngan angah cr mknan,iman posa jln2..duk mama dia dulu,setel bru amik dia hehehe

emm... ciannyer iman, lama dia demam.. ssh hati bila ank demam ni. cpt2 sembuh btl2 tau iman, jgn lupa mkn ubat tu.. k.kiut byk sabar tau!

perghhhh!!! senapas je saya baca N3 akak nie...heheh!

Harap iman dah baik ye kak...kesian dia!! Kena kuarantin dia betol2 tau..
Minum 100plus & sop ketam tu bagus... dpt kebahkan panas dlm.

cc~~> mmg le xleh lena tido risau kan dorang kan

jaja~~> hahaha kering x tekak ko ja...nk sirap sila amik kat dlm aisebox ek (klu xpose le..)

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter