MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

Terima kasih Ya Allah meminjamkan dirinya,aku bersyukur KAU izinkan dia menziarahi aku walau seketika cuma,kala aku kelesuan,keletihan KAU pinjamkan dia,aku rasa amat bahagia Ya Allah,tidak dapat aku gambarkan betapa aku rasa AMAT BAHAGIA ketika itu,aku cuba bangunkan anak² tapi dia hanya memberi isyarat supaya aku tidak menganggu tidur mereka, aku nk mereka kongsi kegembiraan ini...dah lama aku menunggu saat ini.tika tirai ramadhan memunculkan diri dia hadir, kehadiran yang sentiasa di nanti,aku nak mengadu,aku nak dia mendengar segalanya, KAU izin kan dia hadir...TERIMA KASIH YA ALLAH...atas segala ketentuanmu...aku dapat merasakan wlu tiada kata,hanya senyuman di bibir...membuatkan aku yg lesu kembali cergas...aku keletihan sebenarnya setelah dua mlm setiap jam terpaksa berjaga merawat si kecil yg tak sihat...tangan kecil yang mengengam lenganku melenyapkan semua...tiada lagi bayangnya tapi aku mampu tersenyum dan aku rasa bermimpi lagi bila si kecil tanpa di paksa dengan rela hati pukul 5pg nak makan ubat...mungkin dia juga bertemu dengan orang yang amat dirinduinya...mungkin kan...Hanya KAU yang maha mengetahui...Terima Kasih buat Sekian kalinya Ya Allah...TUHAN KU YG MAHA ESA.

Masih Jelas

Beralih……musim ke musim
Hati tetap serupa
Tiada yang berubah
Dari hari dikau pergi, dikau pergi

Penjara….hidup ini penjara
Tanpa ada simpati
Kepada sang kekasih
Yang dilanda, yang dilanda kehilangan

Masih jelas setiap garisan halus
Bila senyuman kau ukirkan untukku
Masih jelas setiap lekuk penjuru
Menghiasi wajahmu waktu kau renung aku

Ratib sendu….Ratib sendu
Bergetar dalam kalbu
Hingga menitis linang
Dari kelopak mata
Keranaku, keranamu dipisahkan

Masih jelas setiap garisan halus
Bila senyuman kau ukirkan untukku
Masih jelas setiap lekuk penjuru
Menghiasi wajahmu waktu kau renung aku

Masih jelas setiap garisan halus
Bila senyuman kau ukirkan untukku
Masih jelas setiap lekuk penjuru
Menghiasi wajahmu waktu kau renung aku

Sudah suratan takdir begini
Segalanya sementara
Selagi hayat ku masih ada
Kau bertakhta di hatiku

Beralih…musim ke musim
Hati tetap serupa
Tiada yang berubah
Dari hari dikau pergi, dikau pergi
Dikau pergi…
aku : Buat sekian kalinya mutiara jernih ini tidak mampu aku bendung lagi & lagi.....

7 comments:

aduyaiiiiiiii...sedihnyee..sebak..pilu pun ade..sabarnyee..alhamdulillah..die datang jumpa akak...

akak sayang...jangan sedih2 ye. kuatkan semangat...

si dia pasti merindui akak bersama anak2 di sana....

ara sentiasa ada bersama akak :-)

N3 syahdu yg mama bace di pagi jumaat....mama pun rindu gak...tingin sangat nk tgk muka arwah mak....tapi...belum kesampaian....mama salu doakan...agar dia diletakkan di kalangan orang2 yg solehah....amin...

Alhamdulillah ye kak kiut....
mgkn dia juga merindui akak & anak2...lebih2 lagi dah hampir bln ramadhan ini...

kita doa sama2 ye kak...

"Selamat berpuasa"

semoga akak sekeluarga didlm keadaan yg sihat dan ceria hendaknya

terima kasih kawan²

harap cute tabah ye..selamat berpuasa..

thanks dee...jgn lupa bgn sahur okeh hehehe

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter