MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

kes I
ptg smlm aku g bawak iman ke HTAR tuk wat check up susulan 'bird' yg satu ketika brmslh, seperti biasa jln pekan Klang jem gila babeng la kan...masih dlm pembinaan....adusss hati aku gabra ya amat,oppoitment kul 3, skrg dah kul 1.40, dlm keta aku doa pas pekan Klang ni jgn la jem lagi....nt daftar lambat, nk jumpa doktor lg le lambat kan, itu yg aku x sanggup,penantian itu satu penyeksaan ok....and thanks god pastu tu perjalanan lancar,aku doa gak ada la parking sebab time tu waktu melawat,sure payah nk cr parking,mmg dah agak la..parking sesak sungguh, nak lalu cr parking pun seksa sbb dah dabel parking, tp klu kita 'sabar' sure DIA tolong kita kan..kebetulan sorang abang (nampak tua la dr aku ok hehehe) bg isyarat dia nk kuar parking, Thanks again to Allah,aku di permudahkan,mata mutak tu aku dh kebil² (dah time tido dia tu lau kat umah pengasuhkan....) sblm dia mintak dukung aku suruh dia pakai sandal otomen dia,mood ok lagi dia senyum sempoooii je..selamat xyah dukong hehehehe....tepat jam dua, aku letak kad appointment, misi pun lom bukak lampu sebab lunch time tp dlm bilik tu ramai dh nunggu, xpe la yg ptg aku sampai pada masanya, x lama pastu no giliran sampai, ada le 15 minit kot jumpa doktor & thanks god again anak aku 'discharge to opd' (maknanya xyah sunat la kan) tp doktor tya gak le klu² aku nak buat jugak dia leh uruskan memandang kan umo iman dh 3thn, aku mintak excuse nak call abah aku dulu, bincang pya bincang aku amik keputusan xpe lah ,lg pun dia dh ok, abah pun kata itu le sorang anak jantan ,biar dia skolah dulu la,klu pjg umo abah nk wat knduri masa dia sunat nt ,so doktor pun kata okay la tapi anything happen again please refer HTAR ok...aku angguk je cam burung belatuk, dalam hati biarlah anak aku sihat sepenuhnya...thanks doktor Haikal, dah mcm kawan dah ni, sbb wad kanak² spital ni dah mcm hotel aku je dulu,masih lagi dia kenal aku ,terharu sungguh rase huhuhuhu..sekian abis kes iman ngan HTAR, kejap je sblm kul 3 dh berehhh...

Kes II
Perot lapo dah time tu..maklum td x sempat nk lunch kua ofis terus amik iman,kejar masa kan (klu masa yg kejar aku cemana ek...menggong jap kui3), tya gak iman nk makan x,dia kata dah makan kat umah mama, so aku belikan susu coklat uht tuk dia, malas lak nk g cafe spital tu , aku makan kat umah je la, tp masa drive balik tu otak aku berpikir lak....klu trs wat ic (kad pengenalan ler) along sempat lagi ni, so aku terus dail kerah dorang siap² nk g plaza masalam ( lepas ahli majlis terjun tkt 11 dulu tu ni fisrtday aku 0g situ...) masa tu dorang dh golek² dpn tv nak tv....oitt nk tido tgu mlm ok, jommmm....apa kan daya kose ditaktor dh gema kan nak xnak dorang kata..yelaaaaaaaaa (cam x ihlas je bunyikkan) tapi ada aku kesah, cpt setel senang idupkan hehehehe...& xjadi aku nk mencekik, amik along & angah terus g jpn plaza masalam, sampai kat lobby fauhhh ramainya ahli politik duk kumpul² kat bawah tu, sempat gak aku curi dgo ( cam bionik gak tinge aku ni kekekeke) perbualan dorang, isu 'arak'......adeiiii org duk runsing ngan H1N1, x abis lg layan isu arak ek..haaaa lantak le korang, malas aku nak campur cececece klu aku ahli politik mau gak aku campur tu kekekekeke..naik lif ke tkt 6 buat mykad....sampai je nak amik no, aku kena turun tkt 4 pulak p'state ic aku ngan sijil kelahiran along,layannnnn....pastu isi borang tgu giliran, ramai jugak org time tu, perot aku bunyik dh ni..adesssssss sabo sabooo...sampai giliran, duk pengawai tu isikan rekod, tetiba dia kata.....gini perbualan aku ngan pengawai smlm tu nama dia masrul (jawa kot ni tp senyum je dia, myb menyahut seruan kempen pensijilan 5S jpn la ni kui3)
en masrul : pn nk letak nama dlm ic anak pn camni ke, xde binti
aku : looor ye ke en, klu letak binti boleh x en (bt2 tya tp sbnrnya aku mmg nk tya pun hehehe)
en masrul : sijil ni Perak yg kuar kan (anak aku kod 08 okeh) .pn kena g tkt 7, tya kat pgwai yg betgs kat situ
aku : pulak ....sy kena naik tkt 7 pulak la ye
en masrul : camtu la, tp yg ini sy key in dulu, pasni pn try tya kat sana ok
aku : angguk je la...(apsal le aku leh x perasan, yg benonya sijil along ni kali ke 2 yg lama ilang tu yg x bape nak tgk tu kan)
pas amik gambo semua, tgk jam 4.30 ada masa lagi ni, nak alang2 aku naik la tkt 7,nk tya leh buat ke....amik no lagi huhuhuhu...so tired, time tu org xramai dh ,ye la pintu opis nk ttup dh hehehe...aku jumpa cik melin pulak.
aku : sy nk tya la cik, cemana klu sijil lahir ank sy xde binti, sy nak mykad ank sy ada binti...
melin : sijil ni bukan kuar dr sini, emmmm kejap ya puan sy tya pengawai atasan saya...
aku : angguk je
melin : sy kena call jpn Perak dulu la pn, tgk rekod kelahiran , dah buat cabutan kali kedua kan...
aku : angguk lagi (bape kali da angguk hari ni hehehehe) tunggu & tunggu...
melin : sekejap ye pn, sy tgu report dari Perak dulu,dorang tgh check rekod..
aku : angguk je ...
masa tunggu report dari jpn Perak tu aku borak² jugak la ngan cik melin tu, oooo ayah dorang dh xde eh, ni yg bongsu?, a ah aku kata, masa tu iman dah siap tarik kusi duk dpn tv kat situ, dari jauh dia jerit 'ibuuuu kat sini xde astlo ke' (bese le pelat dia kan) muka aku yg sawo2 matang ni tetiba jd pepel..adoiiii dak iman ni , nyaring sungguh sore dia ....semua pegawai yg betugas tu mengekek gelakkna dia, ada yg balas, xde dik, bil astlo mahal, macik xlarat nak byr...hahahaha adoiii iman iman...meriah tul dia kn, mesti kat umah mulut xmau diam, haah kat umah cam joyah mulut dia tu huhuhu...sembang pya sembang dh kul 5 dh...cik melin tu kata lagi,muda lagi pn ni, i'allah ada jodoh tu nt...chitttt kesitu lak dia ek.....aku senyum je, peramah le pulak macik ni kui3
melin : ok setel dah tp kena wat cabutan baru, pn isi borang cabutan ni .nt sy kuarkan sijil baru, kena byr rm5.
aku : angguk lagi (lama gak tgu tp aku tgk pengawai tu mesra so aku selesa la wlupun perot aku lapo siot huhuhu)
dapat dah sijil yg baru, aku tgk cik melin tul call, aku dgr dia mintak tlg pgawai tkt 6 setelkan prblm aku , ejas semula rekod buat mykad td....thanks a lot.....aku amat terharu ok, dia sanggup nk tolong aku, dlm otak aku dh pikir dah kena dtg lagi sbb dah kul 5 lbh dh time tu...
cik melin : sy dh call tkt 6,pn g jumpa en masrul td tuk ejas semula rekod, dia tgu kat bawah, aku salam & ckp terima kasih kat dia, dia siap peluk aku & kata 'jadilah ibu terbaik untuk anak² ni' adusss terharu sungguh aku,genang air mata aku d buatnya ( aku mmg kalah lau org ada unsur² mcm ni )
turun lak tkt 6 semula terus jumpa, masa tu xde umat dah, kami je anak banak deme layan kui3....isi rekod semula,along skali lagi amik gambo...kul 5.30 baru setel semua masalah, pas 2 mgu aku leh dtg collect mykad along...setel dah kes along....terima kasih banyak² kat en masrul, cik melin & pegawai kat jpn plaza masalam, semoga mendapat taraf pensijilan 5S tu .....masa turun aku rasa cam bintang² lak. myb sbb lapo & letih , mentara along ngan angah cr mkanan kat bawah tu aku ngan iman relex jap kat parking, sampai umah terus solat aku lelap trus, penat sungguh hari ini.(langusng xdan nak layan 'wadi unung').sedo2 kat kul 8, lena btl kekekeke...mlm sembang lak ngan cun (masinkan cun ym kita siang td kekekeke) & rez ( sampai lelap tu dgo cite bersiri aku ..ampeh tul kui3)...abis la dolce amira mata aku nak katup dh, kul 11 kat kul 12 aku dgr tipon aku bunyik..adesss sape lak call ni..tgk nama emmmm dah lama dak ni xcall,x angkat kesian lak, borak la kejap (ada ke kata sore aku seksi ape kes, sore nk pejam ada le huhuhu) pastu aku samb zzzzZZZzzzzz...lena sampai subuh...

Kes III
haaa pg td otw g keje....susur kuar je masuk federal higway...tu dia sesak nye..pe kes ni....hujan renyai masa tu...xcdent bawah jambatan uitm upenye....dah alih ke tepi tp bese le rakyat mesia mmg prihatin kan hehehehe..aku pun jeling² gak tgk...depan skit ada lagi kat persiaran kayangan pulak...adoiii van melintang tgh jalan...nk kata ada angin lintang ni bukan kwsnnya adeiiii sure brek mengejut tu...2 biji keta dh ciom2 montot blkg mungkin brek nk elak van tu...sesak lagi....tp still leh gerak la laluan ketiga clear...pastu masuk susur ke sg buluh, loooor lori lak rosak , adehhhh pelan2 la jalan...nk masuk U2 kat trafic light xcident laaagiiiiiiiiiiiii....hr xcdent se shah alam ke gamaknya hr ni ...aduuyaiiii...and akhirnya aku sampai ofis kul 9.35 PAGI....APA KES kui3 , merah attendance aku hari ini huhuhu...apo nk d kato kan...lom sempat aku nk bg salam, bos aku dh dulu bg salam kat aku.....aku jawap sambil senyum sempoiii le...sekian le kes² yg aki lalui dr ptg smlm hingga pagi ni...adiosss

aku : sengal...cam buat essei le pulak ek, td baru je komen smainya esei hahahahaha

0 comments:

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter