MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

11/12/2009 selangor cuti kan ,aku duk umah je...bukan sari, 3 hr lol aku meringkuk dlm penjara umah jer,keta aku adik pinjam anta pengantin kat pantai timur mesia, aku nk g xleh anak dara ku sakit mata...ate nya kan kami wat akviti deko² umah jer la hihihi..nt cite kendian ek..ni aku nk cite pasal fon call last week,masa cuti besday sultan ari tu ler..

private: blh sy bercakap ngan cik bla bla bla
aku : ye sy bercakap, siapa ni
private :sy wat pgln dr xxx credit card center,kl
aku : ye cik,ada apa tu..
private : cmni cik, klu ikut statement, cik dh xbyr pyment rm XXXX, so by mndy klu cik xleh setel semua amount tu,nama cik akan di blacklist kan kat bank negara..
aku : ya ampun..cik ni bia betul...sy xpenah mis wat pyment la..evrymth sy byr awal dr due datenya..adoiii camner ni...cik ni wat pglan rentung ke
(tiba² aku leh ingat ngan pggilan rentung yg 'djfunker' plan nk buat tu,hanya aku & geng² yg wat konperen mgu lepas je tau pasal plan pgln rentung tu kekeke...)
private : x cik, ni betul, sy x main²
aku : ye ke, camni la cik,sy cek dulu statement yg sy dpt tu...nt sy call semula ok

Hati aku masa tu hanya Tuhan yg tau..aku klu bab² duit ni mmg sensitip okeh...hura hara aku cr blik statement yg aku dpt tp aku jrg bukak hehehe(aku rase cam remeh temeh nk tgk huhuhu)

Sekali aku teliti statemnet tu adoiii..betul la...silap aku doh...apsal la aku x prihatin, asal bayo sudah... tp statement haram aku nk tgk, sekali tgk..amik ko siap ada finance charge tiap bulan tu, x ke sawan vavi jap aku d bueknyo huhuhu...so aku dh faham apa mslhnya aku tanpa ragu² terus call credit card center tu...tp aku x puas hati ler sbb xtgk blk ofer leter tu (simpan dalam meja kat opis hehehe), nak g opis xde kenderaan kan...tp kata² operator kat ccard center tu sejukkan hati aku yg takot jugak le...xnak le aku weiii istihar bangkrup kekeke...setel..

Benonya aku ada dua credit card,satu khas utk isi minyak tp aku dh lama x guna card tu..so satu lg ccard tu nama aku tp bukan aku yg guna (klu nk cite pjg,kang ada yg tdo bace cite ni hehehe) d pendikan cite aku dh buat la 'Plan X' ngan bank tu & start bulan sept hr tu...aku bayo la kan ikot perjanjian konon.....so hari ni sampai je opis aku selak blk ofer letter yg bank kasi kat aku..upe nya salah acc ccard la...ofer leter yg bank kasi tu amik acc no c card yg aku guna utk isi minyak tu apa kes & aku pun sengal x cek ngan betul..men sign jer huhuhu

aku :ada yg pening ke bace cite aku ni hehehe...wat ever pun darah masa aku receive call tu ,darah nek ke kepala la bila dgr perkataan 'blacklist' huhuhu

morale story ni tuk aku :
i. Semua slip pembyran x kira la byr apa simpan..plg tidak setahun lg bgs bia sampai setel semua nya..
ii. Jangan amik mudah jer kalau buat sesuatu...nt padahnya sendiri gak tanggung
iii. Jangan men tuduh je cik yg wat call tu..mintak hampon yer cik operator, dlm kerisauan pun aku leh main² ish ish ish...
iv. dokumen ptg jgn letak merata...kat umah pun kena ada peti simpanan jugak ..klu emergency sng nk cr kan kan kan...
v.Jangan Tangkap Muat ok...cukup hehehe..


8 comments:

Lagi senang ambik buku, tulih list perbelanjaan wajib every month. Diut abih, utang monthly setel, lebih baru bole pi cuti² Malaysia.
Sekarang dah ade maybank2u, lagi senang, sekali klik setel utang. Rntung gaji sebulan...

file everything properly cutecida..camana kita buat filing kt opis..kita file kan juga semua bill n receipt payment..senang nk refer bila ada prob..hehehe..

hihi.. mmg rentung la.. aku pun sama. kui kui kui..

tebu ~ nk kata utang byk tu tidak le tp bese le manusia hehehe..cuai tu xleh lari huhuhu..

Dee ~ btl tu dee, kat umah pun kena pratik 5S gak hehehe

cc ~ ye ke cc..nasib kekeke

kedit kad tu ape??? (cewahhh...buat2 tk tau...)

yg sbenonye...memang tk tau & tk pnah ade pun menate tu dlm hidup kami...ihikkkss

yea! saya pon sama spesis ngan mama...Kredit kad tu hape kebender?
dia mcm kad raya ker?

muahahahahha...
saya mmg tak penah ber kedit kad..takut alpa!

**harap2 dpt setelkan segala hutang tu...jgn smpi kena bleklis udah ler!!

hahahahaha lawak la kak kiut ni...len kali tgk sttmnt erk..kang kn lagik kes mcm ni

mama ~ xtau eh ma kedit kad kekeke
jaja ~ mintak simpang empat ler ja blklis tu huhuhu
smai ~ tu ar pasai...pas ni kena perati semua hehehe

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter