MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....


Selamat menempuh 'semula' alam rumahtangga buat kazen aku ni...semula tu makna nya ada perkawinan sebelum la kan...lantak ko m'long kak cik  nk cite gak hehehe...


04 12 2009, depa ni selamat di ijabkabul kan..tarikh yg patutnya aku dh ada kat kampung tp kena keja tauuuu tp xpe la dh lepas, wat sakit otak nk layan..kononnya aku nk terus blk kg ptg tu tp hampeh jer..buleh lak remote alarm keta aku hilangg!!!!! siot jer..melambat kan aku yg dh mmg lambat huhuhu....tp jumpa dh, cicir kat petronas masa aku isi minyak,sib bek ar adik ipar aku g tlg tgk kan hehehe, thanks la ye memy...Pas magrib aku beribut le balik..kena gak le bebel sbb drive malam² tp xpe sy memandu dengan penuh hati² ok hehehe...


Pendikkan cite sabtu tu majlis yg penuh pink kaler,dh le panez nek pinar² mate aku hehehe..asben dia org pantai timur, pestime aku menyibuk dlm majlis perkawinan sedara yg dpt org belah sana...pestime gak la aku tgk adat istiadat nek pelamin org sana..mak pengantin lelaki tya aku ada 'ase,gule,gare' ahhh sudah menda lak mcik ni nak....2,3 kali aku tya sbb kureng faham ngan base hehehe mintak hampon le ye,teman lom ada sedare mare blh sanun..upenya nk 'asam jawa,gula,garam' dan pulut kalau ada,adat dorang utk bg pengantin rasa semua tu..klu perak cam 'tepung tawar' kot, kot je la tau aku pun kan tau sgt adat² huhuhu..setellll


Tapi kan dalam suka² ada dukanya, Wan Cu aku berendam air mate, henpon dia hilang,merata k'org cari,bila call dh voice mail ....kompom le dia off kan...pencuri mmg bijak ek....Aku ngan kazen² pakat nk cek je semua org yg dtg tu kekeke..tp mcik aku xkasi, nampak cam kurang ajo katanya huhuhu...aku geram le...henpon nk curikk ke ..budus tul...dah le dlm fon segala maklumat disimpannya...mana x moyan kan ..sian tul..patutnya ptg tu kami wat family gathering tp kansel semuanya pengerusi dah berduka kan..


Bukan kes itu jer..mak cik aku yg len hilang duit pulak....agak ke liar je kot mate pencuri tu ek...nampak je org letak barang berharga kat mana...tu yg aku suka klu dh ramai² tu jgn letak barang merata², xde poket letak je dlm keta,selamatkan...joli katak pisang la pencuri tu huhuhu..


Aku harap ikatan kali ini akan kekal hingga ke akhir hayat, klu ada anak alhamdulillah,klu xde pun xpe yg penting korang sefahaman, pekak kan je telinga, asal korang bahagia sudah!!!! bukan menyusahkan orang lain pun kan hehehe...


 aku : amat benci ngan perosak umahtangga ni huhuhu

4 comments:

tahniah to yati atas perkahwinan kali ke 2 ni..moga memberi sinar bahagia buat dia...

aku pun pernah hilang hp masa aku kahwin..tp syok gak..mlm2 xde org call or antar sms usik2..kehkehkeh..

tahniah...tahniah to yati...semoga hingga akhir hayat..amin....

apesal gambo nie gelap je kak....

bgambar skan.. sapa y disebalik tirai tu...

Best time kenduri, tak best time nak kemas lepas kenduri... Selamat pengantin baru buat Yati.

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter