MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

Balik petang semalam aduiiiii ujan amat la lebat....banjir kilat melanda la lagi huhuhu.....rusak plan aku nk skodeng kat tesco (nt aku nk post cite banjir tp kendian ek)..jadinya kan jalan bese la sesak, yg xsabo men hon,mengong ke hape, sabo le skit kan... nak je aku trun cemin keta cakap...elooo brader supan skit leh x, tp takot lak aku kang dia ciom aku keta aku hihihihi..lagi pun ujan...lau aku bkk kang aku gak basah kan...lantak kome le mengong...dah tu kan aku malas le masak...makanya aku singgah pasar malam kat umah aku...makanya jalan² cari mangsa makanan la kan apa lagi...makanya kan dalam jln² tu  bpe byk maka da aku jumpa buah ni ...hohoho lama sudah aku tidak ketemu buah ni....nampak je aku terus benti tanpa was² hihihi...


aku nk mintak maap dulu ye sblm sebut nama jambu ni..lau tempat aku kan...nama dia JAMBU KELING...aku pun xtau ar pasal nama nya gitu.....nt ar blk kg aku nk tya opah aku la pasal nama dia cmtu ek....payah dh nk jumpa jambu ni tau...ada tmpt pgl 'jambu boi'..dlu seblh umah arwah atok aku je tp la ni dah pupus dah pokok ni...rase dia masam² manis......dapat lak wat pencicah..perghhhhhhh xmkan nasik aku di buatnye hehehe...tp harge mak aiiiiiiiii mahal benoooooo...sekilo 6 hengget ko...mentang² ar dh makin pupus...jual mahal tol...dh lbh kurang rege 'jambu madu' tu jer...sekali sekala kan...apa la sangat hehehe.

aku : tetiba aku rindu atok...dulu atok penah la ikat aku kat pokok jambu ni ngan abang sbb biarlah rahsia kekeke...moga atok aman di sana..alfatihah.

5 comments:

xpnh jmp pn kak jmbu ni

sedap weh jambu ni...dulu kt bakang umah mak kt kratong ade spokok...tp jenis yg putih...dia masam2 sikit...cicah garam...sedappp....

meleleh dah ayor liur...wakakkaka

x penah makan jambu boi ni..nmpk sedap..

smai & Dee ~ tmpt korang xde eh...rugi x mkn jambu ni hehehe

mama ~ kekekeke..a ah adik badiknya tu ma hat kaler putih tu k'org pgl 'jambu susu' x pun 'jambu tetek' hoh kurang supan tul nama hahaha...

lm beno x mkn jambu nie...tapi fiedot x paggil jambu keling tapi jambu ball...

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter