MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....


taraaaaaaaaa....keje aku dh abes weii...leh ar aku diskodot kekeke..nak wat n3 blk kampung..menjak musin ujan ni,...loading gambo amat le lambat..bocor x pun tempias kena ujan kot tu  yg lembab hehehe...
aku saje gatai tangan nk wat n3 ni...dak depan tu duk diam² eh...konon nk berblog...tp hangit² tahik hayam je la huhuhu...nak lawan otai mane bleh kekeke...

Ni ar anak pompuan dia antara 5 org anak (2 lg jantan nt aku wat n3 ngan dorang lak ye hehe) Hj Harun & Hjh Zabedah...hat belakang tu akak sulong aku...yg dpn aku tu adik bangsu aku (tue² belaka pun hehe)

Kakak ~ umo dia 43 tahun...orangnya adoiii lemah lembut sangat,cengeng,kalah ngan anak²,kalau dia marah anak, aku lak guling² suka kekekeke...marah mcm x marah bek xyah marah kan...ada ketakutan dlm dirinya, ada ala² misteri sikit la,klu  nk cite bulan dpn pun x abes...klu aku bebel kan dia dah bulat kan matanya bg isyarat srh diam ...ada aku kesah hahaha....kurang asam kan aku..tp aku amat hormat dia,dalam aku kesakitan dia sentiasa ada...dia pun ada kata bangga dpt adik cam aku, tabah, xmudah patah semangat tapi satu je dia kata..mulut tu kurang2 la bebel.bingit tinge dgo kui3..

Adik ~ umo dia 28 tahun, dah ada ank 1, coming soon lagi 1 kua...maju jaya tul anak² pak aji ni kekeke..org nya simple,belasah je,klu tunjuk ganas kan xde ampon la,klu aku ganas pun dlm supan lg kekeke...bab bebel sama la saing ngan aku hehehe tapi tu ler hati cam kuman, kena bebel skit tarik muka..kena tegur skit majuk..marah dia je dia tau, marah org len......sbb bongsu ke no no no....bukan geng pondok² aku,tp sekarang ni kami kamceng, gusip leh syer hahahaha...ko nak tau dak mak su, ada org kata ko gomuk kekeke....

Tapi kan jarak umo aku ngan dorang ni kira jauh gak, zaman kanak² aku lebih kamceng ngan abang & adik jantan aku,sebab kan kami ni selang bunga org kata...KAKAK ~ ABANG ~ AKU ~ ADK JANTAN ~ ADK PMPUAN.so aku terselit celah 2 org mamat tu hehehe..makanya kan xtvt masa zaman kanak² aku amat la lasak mcm dorang kekeke..parit mana aku x terjun, hutan mana aku x redah, pokok mana aku xpnjat...mana dorang g , aku msti ikot...antara aku, akak & adik pompuan aku, aku la paling lasak...tp masa kecik rambut aku pjg seh...tu je yg menampak kan aku ni pompuan hehehe...

Jadinya kan sampai sekarang aku amat la payah nk wat keje2 seni cam menjahit ke,sulam ke, adoiiii remeh temeh yg amat aku rasakan...bek aku cat umah ke, jahanam kan moto ke kekeke...tapi tu ler wlu pun aku nampak kasar mcm jantan tp pas abis spm jer org datang merisik..adoiiiiiiii demam aku di buat nya...larikkk aku kekeke..giler siot, samb lg blajo lau idak naasssss...suka suki je deme huhuhu.....tp lom abis lagi..pas stpm ada lagi tu sok sek sok sek...xsenang duduk tol...maleh aku nk pikir aihhh...larikkkkkk ke shah alam kekeke....last jumpa jumpa kawan sekolah yg aku tolak dia masuk parit dulu hehehe...boleh pulak bercinta aje pelik kan...dulu suka no bergaduh,alih² amik ko jd laki kui3,kejap je pun poyo becinta nya, dh mak abah bising ada je yg dtg melamar, klu xde calon mak kata dia trima je sbb dh ramai merisik klu d tolak je nt jodoh tu lari,blh pakai ke idak ckp ni kan,tp aku seram le kang sampai tua aku x kawen ..rugi ter hahaha.....pendik cite, keja pun xsmpai 2 tahun, aku kawen ko ....hadoiiii..mcm budak2 nek pelamin je..kawan² aku kemain gelakkan kan aku..xpe² cinta tu dtg tanpa di paksa kan kekeke.....jauh aku berlari ni..bek aku benti dulu kang sampai beranak pinak masuk dlm cite hehehe....jom balik...time dh masa ni...adios

aku : best klu flashback cite dulu²

4 comments:

cutecida..nk komen 1 je..kasilah para n3 mu tu..pening dee nk baca ni..kehkehkeh..jgn marah ye..

bukan dee je pening..sy pun pening gak hehehe...ok2 dee nt cute watkan para eh...

heheeh...

cerita zmn dulu kala mmg best! Waktu skrg yg kita lalui ni pon akan tgl kenangan jua....
tgk 10 thn akan dtg..pasti kita akan terkenangkan zaman kita sebok berblogging...zmn kita mengupload gegambar kat blog & FB...sampai ada yg naik hangin...keh keh kehh!

ape yg terjadi hari ini, akan tinggal kenangan....
dan kita akan semakin di mamah usia...

betui sangat tu jaja akak sokong 200% kekekeke

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter