MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

sebab ada yg memberi dokongan & sokongan hahaha...aku smbung diari syawal ni, agak2 leh lawan x 'diari ramadhan rafiq' tu hehehekorang suka ke idak ke ...x kesah la..apa yg penting kejesama ehh silap...apa yg penting sape la aku tanpa korang semua kan...agak² pening cekcibo nk bace jgn bace ok, xde panadol kat sini tau hehehe..layannnnnnnnnn

10 Syawal

Siang bese la keje keja keja kan.... tp malam start lagi baraan pintu ke pintu... pas isyak memasing dh ready kat bawah blog, aku rase tahun ni cukup meriah, tahun² sudah xde nya aku nk baraan² ni semua...byk halangannya kan...ini pun jiran tetangga aku yg duk bodek aku ajak g baraan ni, so dr aku melangut dpn tv bek jugak aku kenal jiran tetangga kan... so redah je la...msuk umah ke empat tkt 4 lak tu huhuhuhu..letih dh hehehe..tp semangat beraye ada lg tmbah budak2 kan..gembira yg amat aje..mmg le best dapat duit raye..kita yg tua...rentungg aje kan, oitttt x bek merungut tauuu..bersedekah tu kan ke amalam yg sgt mulia hehehehe...tp kn ada la eksiden duk daki tangga ramai2 tu tetiba warghhhhhhhhh... aku rase cam sore anak aku je tu...ya ampunnnnnn iman sondol tangga, aku kat bwh lg time tu..dia dh mnderu ngan kanak2 len dh, sib bek ada kak yan time tu,dia la tlg....benjollll ko seb bek x kena mata...lebam & calar skit la dahi iman,ngantuk agaknya...sian kan tp raya gak, ye la dh smpai depan pintu, pastu baru semua besurai kul 11mlm dh time tu...balik umah tuamkan ngan ais & dia pun lelap dh...letih + sakit...


11 Syawal

Semalam la kan....aku rase cam malas nk baraan, letih la lg pun kain baju dh sebakul tu x lipat...lg pun kak yan (tukang cr geng baraan hehehe) x call, so xde ko mlm ni, so blk aku buat pecal tuk menu mlm ( pas borak² ngan mama, lat,jeno kat konperen psl pecal, teliur lak hehehe). anak² aku kata kawan² nk dtg beraya..aku ok je la...bdk² bkn payah sgt kan...jamu cekot & duit rye abis cite...mak aiiii 3 trip tu rombangan dtg slih ganti...amik ko hehehe...agaknya bpe blok je kawan le dorang ajak dtg raye ni kan......aku leka layan kekanak & tgk katun ( dh tetamu kekanak cite pun canel katun je la kan )...sayup je aku dgr byi fon....halamakkk lupe le aku, fon dln beg x kuar kn...sekali tgk 8 miscal k yan/watie...aku dial no k yan...

aku : salam k yan, pe kes
k yan : salam , kes ko dh membuta ke x angkat fon
aku : xde le layan budak2 dtg rye ni , sori le macik..fon dlm beg np?
k yan : pas budak2 tu blk ko turn umah k yan ek, abg din ajak baraan lg la mlm ni,mgu dpn dia keje mlm
aku : garu² kepala ni....( dlm ati nk g ke idak)
k yan : oiiit ida ko dgr ke dak ni... jom la ye
aku : ermmm baik le mem...abis bdk2 ni blh nt org turun

kul 9.30 gitu aku turun, raye dulu umah k yan, ada dh 3 fmly jiran2 aku kat situ tgh mencekik kuiteaw, aku kenyang la,minum ngan mkn cekot k yan je, pas tu k'org start la naik tangga turun tangga kan...dh mcm best lak aku rase hehehe...eksais okeh..last umah beraye dn lg layan cite 'akhirat' sambil ramah mesra ngan tn umah...time tu aku rase nk pejam dh..ngantuk dh weiii...shanti ( jiran india aku yg polo baraan kami - bgs dia ni smgt muhibah) dh cuit aku, 'what time mau abis, i dh ngantuk ni hehehe'...dh kul kat kul 11...sian akak aku ni hehehe...aku cuit lak k yan, 'bila nk balik ni k yan'...'jap ek 5 minit' sambil sengih....hahaha ampeh tui k yan...skrip aku ngan iman pun leh pakai ek ( bese aku klu iman dh start meragam aku suka kata gini 'jap ye iman, 5 minit je' hehehe)....x lama pastu baru bersurai...3 umah je ronda mlm ni...byk cite lak kaum bapak² ni lau beraya, kalah mak² hehehe... sampai umah semua dh ngantuk, x larat aku nk layan cite 'akhirat' tu, wlupun nampak cam best...tp best lagi layan mata kan..so zzzZZzzz le lg bgs....esok???? emmmm dh ada agenda, beraya kat umah presiden & besday parti dia sekali ( dh tua pn nk sambut ek ish ish ish)... klu dia bace mau dia tutup pintu x kasi aku masuk hahaha....amponnn, lau sempat aku cr adiah spesel tu pn presiden nt ek....adiossssssss

aku : dr smlm hingga hr ni tinge aku bingitttttttt....alarm keta asyik byi je (keta org la,keta aku diam je hehehe)...tudm ni wat traning menda la memekak kat ruang angkasa opis aku ni....seram pun ada kuat sgt bunyinya aihhh...

0 comments:

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter