MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

Achommmmmmmmm!!!!...buchuk ibu ni demam lagi..tahun ni asyik g klinik je, kira dh pames sgt la nama 'muhamad adam noraiman' dlm check list kat klinik tu... la ni aku dgo kata abah je..bawak je g klinik kerajaan kot rasi...dan mmg skrg ni klu dorang demam aku bwak klinik k'jaan blkg umah aku je...la ni dh smpai malam operasi,so senang org pun x ramai...tp iman skrg dh makin takut,msuk je gate klinik tu...sejak musim h1n1 ni kan demam 2,3 hr je amik darah je kan...amat menakutka iman benda tu...aku pun siankan dia...sakit tauuuu...smlm ptg aku bawak gak g klinik...wlupun kat umah tu dh mcm farmasi je aku rase...mcm² ubat ada, g klinik just maka sure iman under control...pas check doktor kata 'demam virus' aku dh bese dgr menda2 ni & ok la camtu...tonsil dia bengkak, ulser mulut dia adoiiii byk sungguh...& mlm td iman x selesa..perut lapar,nk makan mulut sakit...botol susu pun dr suam smpai sejuk kat tangan..camner kan...last aku buatkan milo & guna straw itupun melalak gak pedih...pujuk² tdo dh....aku pun kul 9 lelap dh ..letih lak rase aihhhhh...
Kul 11 camtu iman kejutkan aku, lapar katanya...aduiyaiiii siannanya la iman....nak megi aku turutkn je la...masak megi xyah letak perisa nt masin2 tu pedih lg mulut.....mentara tu yaaa ampun adik tdo kat kusyen ngan tv terpsang ...g blkg tgk kain xsidai lg huhuhu, haram le deme nk tlg sidai kain eh....tetiba je letih nya laaaaaaaaaaa....nak wat cmner, sidai je la...siap sidai kain, setel iman makan megi yg takat 3 suap tu huhuhu..itupun merengek je pedih mulut dia.....aku nk samb zzzzzZZZzzz...tapi kan kul 1 bgn lagi, nak mandi la pulakkkkkk tgh² mlm ni....pujuk² amik towel lap je bdn ( padahal tdo blik ada econ,panas lg ker),pastu kan kol 3 kot iman bangun lagi..aku rase cam bru 5 menet tau titon,nk susu pulak...aku bangun tetiba kan banggggggg adoiiiiiiii aku langgor pintuuuuuuuu...mengong tul aku kekekeke...antu tul spe lak ttp pintu ni....iman yg td montot aku sengihje...nk je aku tinju dak iman ni huhuhuhu....sapu lg krim mulut dia...bg kurang skit ulser dia yg manyak² tu...panas bdan dia kurang dah..pastu aku samb zzzZZZ...mimpi aku xde dh..sdo² azan subuh...malasnya ye la rini nk masakkkkkkk...aku kejut dak 2 tu siap2 g skolah..hr ni beli nsi lemak je ok...ibu ngantukkk...samb titon...sayup je aku dgr 2 badik kata g skolah dulu bu...yo la..sib bek korang dh pndai dikari kan..klu x entah la...zzZZzz tau² iman kejut aku....tgk jam 7.30 alapakkkkkk siang dh eh.....panas badan iman dh kurang, ulser kat mulut dia je ada lg...masih xselera makan lg...smangkuk cococruch dia x luak pun pg ni...dia kata nk g umah 'mama' so aku leh g keje..klu anak² x sihat ni aku sedia menrima arahan je 'ibu duk umah je' mmg aku x g punya....itu je harta² yg aku ada....tp tgk gak la...sbb kdg hat beso² ni auta je lbh...pg demam kang ptg skit..'ibu jom g jalan'...itu ayat amat menhangen kan aku huhuhuhu..
baru jap td call 'mama' dia kta xyah riso la iman ok, bese la dak demam mmg cmtu...so lega kan.

aku : bio aku sakit dr ank sakit

6 comments:

xpa la kak.nk wt mcm mn.mgkn dia nk mnja dgn mak dia..tp mak dia bz sgt

bukan kena HFMD ke..hand, foot & mouth desease....cm afiq ari tu...memang le..bg ayo kundur kiut..kasik sejuk..panas dalam tu

semoga iman cepat sembuh ye...rindu cik ara kat iman

kak...try bubat kg la tgk...mn nk tau kot2 baik ka pasni

smai ~ jmaat aitu blk kg..so far dh ok dh dia..

mama ~ a ah ma HFMD,seksa tul tgk, amik gak air penawar, la ni ok dh dia..

ara ~ free tu turun la kl leh kita lepak kan...kami semua ms ara tau...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter