MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

Alhamdulillah hari ini aku masih di beri nafas untuk meneruskan kehidupan di dunia yg fana ni huhuhu...penuh keinsafan & kesyukuran ayat aku kan....benonya kan adoiiii lupa lagi...ASSALAMUALAIKUM kawan² semua...yg selalu mengintip tu kan letak la tanda skit..kang lama² ketumbit jgn slh kn aku ek...benonya aku nk cite TRAGEDI petang semlm, perjalanan aku pulang ke rumah. gini cite nya....

Ptg semalam kan hujan tp masa aku kua ofis ujan dh benti...jalan licin lg la,aku drive ngan penuh hati², keta x bape byk la kat federal highway tu....mula tu okay la smbil bwk keta aku layan 'hotfm'...dengan speed 90kilo lorong ke dua,aku rase pemanduan aku selesa...TAPI kannn tetiba keta myvi dpn aku brek emergency......makanya sretttttt aku brek tp keta aku sasar gak kedepan (jln licin kan) sekuat hati aku pgg stering sepupu aku kat sebelah dh jerit smbil tutup muka (nk selamatkn muka je ke huhuhu)...aku buat stering aku zig zag dgn harapan keta aku xsusur ngan laju hentam montot myvi tu & alhamdulillah berkesan gak cara tu....hangetttttttt tayar aku weiiiiiiii tp aku rase ayam leh lepas lah jarak antara keta aku ngan myvi tu hehehe...keta kiri kanan dh hon hon aje...adoiiiiii aku terus je pasang hazard kang x pasal ada yg hentam montot keta aku lak kn...aku risau sbb keta depan aku ni x gerak tau..dh le duk tgh2 jln wlupun keta x byk lg tp bahaya la...aku kua je g tgk ( aku blh je msuk lorong lain tp aku x sedap ht la np keta tu x jln).....pompuan la yg drive...cam pening je aku tgk...dia turunkan cermin keta...'sori la dik, tetiba akak x nampak jalan'(makna nya tu dia pitam kot) apa kes mcik ni...wlupun masa tu degup jantung aku mcm pelari tgh pecut 200 meter tp aku try cool...klu panik nt lg parah kan...aku tya dia ok ke tak, dia kta xpe dh biasa....mak aiii dia leh kata BIASA camtu, kan BAHAYA....alih kan keta tp jalan...aku nk tlg hantar dia blik dia kata xpe,sbb dia kata umah dia x jauh dr situ tp aku x tya mana umah dia..kang terlbh peramah lak aku huhuhu...penyudahnya wlupun aku rase amat gemuruh, aku teruskan perjalanan blik umah,sebab polis peronda pun dh tiba kat situ...sib bek mlm td akak urut yg aku book dr mgu lepas dtg....lega & ringan aku rase pagi ini lalalalala....terima kasih Ya Allah.

aku : klu dh tulis hway 80Kilo jgn bwk 90Kilo paham!

4 comments:

knpe la makcik tu statik je atas jln?? kang tak pasal2 masok Harian Metro Edisi Selangor....

"seorang makcik kena sondol"

nak salah kan sapa tu?? tak kan nak salahkan kak kiut yg bawa kete berkhemah di jalan raya kot?? ish ish ishh!!! tak patoooooott!!

panik ko aspa tp dia kata bese..entah la payah nk komen...agak ingat nk spare khemah la dlm keta lau jumpa akak leh bg kat dia kan hehehe

pitam ka kak makcik 2.bhya btoi la..nseb bek kak pndi gn cr zig zag 2 erk...
klu x mau dh cium pingkoq keta dia...yg bab ttp muka smbl jerit 2 x thn...klu cover muka..bdn x syg ka?

akak sondol kreta mkcik erk........

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter