MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

 (aku copy dr posting aku tahun lepas)
Makanan yg paling aku suka kala aku blk kampung....apam yg di buat dari tapai nasi...air tangan 'mak yung' aku,klu nk makan ni aku msti call awal2 pesan kat mak suh 'mak yung' masak...rase & tesktur yg lembut tu perghhhh..nyummmy tapiii huhuhuhu..pas ni xde lagi dah...sebab kan...

Kemarin  24 March 2010....kul 1ptg camtu aku dpt sms dari adik aku...' kak,mak yung meninggal baru jap tadi...nak blk kg x'.....aku rase cam x caye jer..terus call abah...hurmmm mmg betul .....'mak yung' pengsan & terus pergi buat selamanya...innalilllahiwainnalilahirijiun....alfatihah & semoga 'mak yung' aku tenang di sana...

Aku Setel semua keja,kul 3 ptg cmtu gegas balik kampung, adik yg drive...anak2 yg sekolah semua tinggal.... mlm blk shah alam semula sbb soknya bdk2 ada ujian sekolah....masa tiba kat umah 'mak yung' aku ,da ramai sgt jiran tetangga...alhamdulillah...dia pun ramai kawan tp aku xleh tahan sedih tgk  'pak yob' (asben dia)....hanya air mata dia jer yg keluar.....'

'pak yob' mmg dah xbpe sihat lepas anak bangsu dorang  meninggal tahun lepas sbb kemalangan jln raya...lom sampai setahun 'mak yung' lak pergi....lagi la 'pak yob' sedih.....aku xleh lupa masa awal anaknya meninggal dulu...aku yg biasa bergurau senda ngan dia pun..dia x kenal tau...hari² menangis ingat kat anak nya..sebab yg bongsu tu la tmpt dia bermanja & masih tinggal ngan dorang.....tapi semua yang berlaku sudah ketentuan dari NYA....la ni aku x pasti la sape lak nk jaga 'pak yob' yg kdg²  lupa tu...semua anak² nya lelaki & kerja kat kl ni....aku harap adik² aku tu semua berbincang la mcm mana nk jaga abah dorang...'mak yung' pasti gembira di sana klu korang bekerjasama menjaga abah korang tu....semoga 'pak yob' tabah dengan semua dugaan ini & 'mak yung' damai bersama orang² yg beriman..amin.....

aku : last aku mkn 'apam' ni masa aku blk cuti sekolah hari tu....'mak yung' buat tuk mjlis kenduri kat umah mak cik yg lain..tp aku ngan ank buah aku g amik bwk blk hehehe...buruk tul kelaku huhuhu

2 comments:

ieda..aku tau mcm mana sedihnya pak yob..sbb mcm tulah abah aku dulu masa mak meninggal..sedih giler...

takziah juga ye..dan Al-Fatihah utk allahyarhamah mak yung..

dee ~ perpisahan tu amat menyakitkan tp soal ajal dan maut ditangan NYA...yg penting kita yg tinggal ni sabar & pasrah atas apa yg berlaku kan...

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter