MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

Aku lak yg poyo lelebih ek, tp ini la peluang nk ct pjg skit kan,klu hari lain bdk² lak ponteng,mne leh kan kan kan...aku plan baik nya nk balk kampung ( dah itu je plg best aku rase,selagi mak abah aku ada tu jer tmpt plg best aku nk g, lau blh hari² tp apa kan daya, xkan nak bergantung ngan mak abah je kan..over la tu hehehe)


so sabtu lps sampai selasa smlm  aku melepak kat kampung jer...jenuh la anak² aku lepas gian men beskal,sampai berparut² le jatuh beskal kan..lantak..aitu xpuas kot kayuh beskal kat bukit cerakah tu huhuhu...aku???? pe lagi makan,melepak,tidooo kui3....pelik tul perot lapo jer lau duk kg....lumba² cam ikan lumba je aku,adik ngan ank buah....bak kate abah 'aje kesian tul abah tgk kome ni,mcm sebln x mkan' hakhakhakhak pedas²....tp ade ke kesah....dah abah masak jer ( ade ke patut...) anak² balun jer...kan selalu pun kan hehehe...bila dah ptg aku merayau nek moto pusing keliling kg...best tau...tingat zaman² skolah dulu..rata merayau nek basikal ramai²....haihh mne le g kawan² aku...tp kan pagi isnin tu aku g beli roti canai aku jumpa kawan skolah aku mase form 5...ermmmm dh belas tahun tu kan...mentara tunggu roti canai siap ..dan lagi aku borak² ngan dia hehehe..sempat lak tu plan nk wt reunion..tp tah le leh jd ke x...wait & see je la hehe..

Lagi satu aktiviti anak² aku lau kat kg...'cyber cafe' kalau senyap je ..dah sah le hilang g cc..tinggal eman ngan kazen² yg kecik² je men...tp cc tu xjauh la dr umah abah...sng nk monitor...agak² lambat ng atuk nya g hambat suh balik hehehe...

Dan paling best..la ni musim org tanam padi....air dlm petak sawah tu mak aiii best berkubang..tp aku segan la pulak kan...kang ada lak kate xsedo diri dah tue...tp dalam hati tu ...klu dpt berkubang ni best²....sonok tul dorang bekubang kui3....tp sayang kamera aku meragam le eman p godek².....lau idak best tu snap time dorang mandi lumpur....kalah dah kerbau pak aji talib hehehe...tp jap jer....pacat byk wehhh...bahaye²....

Dalam 4 hr lepak kat kg tu....sehari aku asyik kua msuk jamban jer...sedap sgt mencekik ayam rendang kat umah kenduri...sudahnye dari kul 2 pg smpai la siang berebut jamban jer hahaha...sian mak pun sakit perot gak....abah je x kena sbb x ikot g kenduri...majuk kekekeke..lawak tul abah majuk...len kali kabo siang² le bah nk g kenduri mane satu hehehe...tp xpe next cuti sekolah kita plan cuti² lak ye....baru best!!!

Then semalam petang baru aku gerak blk....nk balik pun mak abah siap bekal nasik....pdhal dah makan tu...aje riso je anak cucu lapo ek ish ish ish....klu sebulan aku duk kampung harus buntat kui3....sampai je umah kemas² pastu k'org kua lg g umah adik...ada something special untuk eman....

wahhh!!! eman dh suke banget.....impian dia nk beskal dah dpt....dh lma dia nak beskal tu, tp pada aku ada yg lebih perlu jadi aku tangguhkan dulu permintaan dia tu ...dah nye adik aku bagi....so tenkiu so much 'tan'...ko bukan saje adik tp dh mcm abang je, bebel leh tahan..menjaga aku cam adik² dia jer huhuhu...tp dia adik yg baik hati hehehe...

aku : bila diri di sayangi terasa dunia tu indah² saje wlupun byk dugaannya...

5 comments:

wahhhhhhhhhhhhh bes 2 blk kg...nk itot..tp da kl lak

hehee....BUNTAT....kalo mama 2 ari je cukup le...bukan takat BUNTAT....dh cam kek BANTAT pun adooo.. :P

kah kah kahhhhh.....

BUNTAT...
BANTAT...

kah kah kahhhhh.....

(no komen..asek tergelak jek)

xD

smai ~ tu ar selisih jln je kita huhu

mama ~ hahahaha...padat mampat ek

jaja ~ jgn suke sgt ja...putus urat nt kui3

2 la psai kak kiut..btmbung kat hghway la gamaknya

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter