MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

1.Apakah perkataan pertama sekali anda ucapkan kepada si dia dan kemudian menjadi suami anda.
Terima kasih awak kerana menerima saya seadanya.Terima kasih jugak pada NYA kerana meminjamkan dia kepada saya..



2. Sila berikan dua contoh alat-alat atau sumber yang anda gunakan atau lakukan untuk memudahkan kerja anda. Tak kisahlah apa alat atau sumber sekali pun asa boleh diaplikasikan.

a) Membuka pintu rumah atau kereta
- Bese klu teringgal kunci kat dalam or lupa nak bawak ke, bese guna kad prepaid le (yg 30 hengget tu, keras skit kan...senang weii guna cara camni...asben aku ajo gini..so aku pun ikot le ) tapi lau keta mintak maap le lom penah jadi lagi...mintak2 x jadi la...mau sawan aku d buatnya...
- guna dawai yg saiz dia kecik la tp aku x reti sgt, bese tgk je

b) Mencucuk plug soket
- Guna pengcungkil gg je hahahaha...safety tu xde aliran lektrik
- guna soket lain pun blh pe

c) Simpan air minuman
- Guna ‘tupperware’(akak ipa aku dealer t’ware leh dpt murah skit hehehe), botol2 mineral tu xde recycle k (eksen cam gaban la konon ni kekekeke), korang mesti tau plastik tu x baik, tambah klu kita isi air yg masih suam2 kuku 2 (pening aku nk pikir kuku yg suam2 ni camner ek..lantak la) ..ada bahan kimia dlm plastik,so amik perhatian skit k...dgr le nasihat aku ni ...dari rakan utk rakan2..
- klu xde dlm t'ware bese mmg minuman yg dh mmg dlm kotak atau botol..pakai buang la

d) Ketika blackout
- Opkos la cari lilin, Umah aku mmg stanby lilin ni ....lau x huru hara lak aku ngan anak2...
- Satu lagi lampu suluh, tu mmg ada la kat umah...anak2 aku takot gelap, kang x pasal2 ngan aku sekali panik dok dgr dorang jerit2 dlm gelap...so sediakan payung sebelum ujan kata org tua2 kan..

e) Meluahkan rasa hati
- Stail aku, membizikan diri, xde keje pun cri keje tlong kengkawan ...tu pasal org tengok aku cam hepi je memanjang. Tp dalam kepala ni hanya Tuhan saja yg tahu...
-Sujud & Doa, dpt melegakan rasa hati huhuhu..xleh kata lebih bab2 ni...

f) Siang ikan
-Kalau xde pisau, aku guna gunting,
-kdg2 playa pn blh,
- aku tingat masa aku camping time skolah dulu guna ‘buluh’ tau...yg penting ikan tu bersih & boleh di makan..dh bg lebih ni cmaner smaii hehehe

g) hendak buang air besar
-xde masalah la, sbb hari2 aku memang melantak jus sunkist, so proses penghadaman lancar la hehehehe
-pisang pun ok wat...

h) Di mana anda simpankan dokumen penting
- Shhhhh jgn gtau perompak tau hehehe...bawah tilam (yg ptg sangat la tapi)
- yg bese2 tu dlm laci lemari baju je...

i) Katakan ribut melanda dan pakaian anda melayang sama, apa yang patut anda tutup bagi mengelak rasa malu
- Huk aloooo mintak2 jgn la...lom penah jd lagi ni..tp kan klau pakai baju kurung xkan la melayang kain baju tu aihhh,melampo le tu...tudung tu mungkin la...klu tudung kan..apa jd hal dh darurat nk wat camner...rock la skit hahahaha
- klau pakai kain kepit le kemas2 kepala guna tangan je tutup, apa la sangat yg penting diri sendiri selamat
* xde sape nak malu dh semua orang huru hara kan.almaklum le ribut melanda, xdan nak skodeng2 org nya la...len kali jgn kata ribut melanda, di tiup angin je la baru betui kan kan kui3

j) Apa yang anda guna untuk potong kuku
- Memang guna pengetip kuku la..
- tah x penah guna alat selain dr pengetip kuku ni

k) Melihat waktu
- kat pc
- kat dinding
- jam kat tangan kanan aku
- lagi satu kan guna kaedah dlm islam la...turun naiknya matahari tu..dolu2 masa xde jam kan ke org guna camni je...dorang lg terer wat bab2 tgk waktu ni hehehehe


l) Kalau badan terasa panas
situasi klu aku kat umah le
- Mandi
- Lari masuk bilik (bilik aku ada ekon lalalala)

m) Ternampak pencuri
- Mesti la call pak polisi
- tp klu ada geng sergah je, klu sorang takot le aku aihhh

n) Kalau terjumpa duit RM50.00 dalam longkang yang dalam, bagaimana anda ingin mengambilnya
- Cari la kayu ke hape yg ptg aku dpt duit tu klu longkang tu kering la tp lau berair, xde la aku amik aihh…kebersihan harus di jaga ma...
- Srh je org lain tlg amikkan.konon2 duit aku la jatuh tu hahahahaha (bijak tu aku ni..)

o) Soalan akhir masa tidur apa yang anda suka peluk?
- Dak iman,x aku peluk dia, dia lak rangkul tengkuk aku,
- tp satu lagi bantal kena sendal blkg aku...kiranya kiri kanan mesti ada la, lau x payah la aku nak lelap, penakut ke aku ngeeeeee...

Terima kasih kerana anda seorang yang penyabar dalam memberi keterangan anda. Sila tag soalan ini kepada rakan-rakan anda apa mereka kata.

aku nak suh org2 ni jwb tag aku...
mama
Ara
Okliz
Cun
Bulat
Aspa
Cc
Aindayana
Nemo
Ungkep
Tebu

Haaa korang jawap la ek….lantak tak tau hahahaha…adios

p/s : fuhhhhh lega dah den, setel segala utang piutang ni…

7 comments:

aisehh...den kena lagi tag nihh...huhuhu...teman tak pandai wehhhhhh....

xkire...ko mesti jawap gk,lau x nt g lemon ko nek bas je hahahaha

rajinnye dia...

Sy sudah di tag........ he3

cam pemes lak rasa ade org nk tag2 ni..wakakakaki

lsgi 20 taun mama jawab...ok...

semue dh jwb TAG smai ni..ok la tu,pehni sape lak nk mengeTAG?..meh sni den jwb.

Dah le kak kiut.....
tu yg bwk angsa byk2 tu...dak aspa le tuuuu baru abes jwb TAG!!??

**cadangan: TAG la Najib, Muhyiddin & Pak Lah...tgk! ape kata mereka...

xD

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter