MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

salam pada yg  bertandang...pc aku baru je pulih setelah sminggu duk dlm icu hehehe....sebut jer icu tingat aku kat abg Din Beramboi.......sian dia ek...moga dia kuat semangat dan kembali sihat seperti sedia kala...Dugaan dari yang maha ESA tu..tanda dia sayang dan nak kita selalu ingat pada NYA....selagi kita bernapas..dugaan tu pasti akan datang x kira kecik atau besar...

camtu gak la jadi kat kawan aku....dah lama aku x berborak dgn nya,aku sangka dia busy dengan kerja & keluarga, tp kemarin dia ym aku...borak² tye kabar tp aku rasekan ada kesedihan dlm perbualan tu...setelah di risik hurmmm ade masalah menimpa hidupnya...masalah umahtangga dia yg selama hari ini aku tengok ok jer..dia pun klu cite pasal fmly ok sesajer..so aku tumpang hepi la kawan² aku bahagia..upe nyer tidak hurmmmm....punca???? klu mslh laki bini ni bese tentu la org ke 3 kan ...setelah meluahkan apa yang terbuku di hati nya..dia kata lega sikit...lama kot memendam rasa, bertahan dengan harapan sang suami boleh berubah demi kebahagian mereka anak beranak tapi hampaaa jua akhirnya...pertanyaan menjadi satu pertengkaran...wlupun bukti jelas di depan mata tapi biasalah ego seorang lelaki..selalu menegakkan benang yg basah (tp bukan semua lelaki cmtu eh...kang ramai lak lelaki anti kat aku kui kui kui) & akhirnya...'aku ceraikan kau' di lafazkan.......sebagai wanita aku dpt merasakan apa yg kawan aku rasakan saat ini......luluh semangat diri...rumahtangga yg di pertahanan hampir 10 tahun..berakhir dengan satu lafaz sahaja...

Dan aku amat risau dgn segelintir wanita skrg yg makin berani!!!!! klu berani mencipta kejayaan aku bangga le jugak ni ...berani membuka aib sendiri...berani buat apa sahaja demi nk menawan hati laki org....hurrm sakit jer hati dgr...mintak jauh la dari hidup aku,keluarga & sahabat handai aku huhuhu...

Pada kawan aku tu..aku mintak dia banyak² lah bersabar & tabahlah menghadapi hari² mendatang....kuatkan semangat kerana anak² amat menyayangi kamu...lupakan si dia yang leka dengan keindahan duniawi...sampai bila dia akan bahagia atas kehancuran yang dia cipta kan...kita lihat sahaja....bangkit & senyumlah kerana kamu bukan keseorangan....

* terkini kawan aku kata bekas suami (da tggl asing)  datang memohon kemaafan atas kekasaran yang berlaku dan mintak berdamai kembali..mudah sgt kan....janji manis tapi terselit sembilu huhuhu...aku mintak kawan aku fikirlah semasaknya, perbuatan, kekasaran yg di terima..kesakitan yg dia alami & paling aku geli keterlanjuran yg suami dia dilakukan...mintak lah pendapat mak & ayah...aku yakin kau mampu hidup berdikari dari hidup dalam sangkar berduri....geram aku aihh...

aku : Seorang wanita lembut hatinya bila memikirkan anak² tapi sampai bila...

2 comments:

kalo aku jd dia..x hingin aku..hehehe..

klu ikut hati yg menanah mmg kan huhuhu

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter