MeMbeBel iTu SaNgaT SeDaP !!!!!!

Tentang Kehidupan Tentang Hati & Perasaan....

Ni la jln g umah pakcik ngan umh opah aku kat kg gajah, Perak,lau malam² x hingin aku lalu sini, serammmmm...masa kecik² dulu aku de pengalaman misteri kat jln ni,tp malas nak citeee...takottt
Tu dia, agak² gg sape yg kuat beno tu g la kokak, makan x abis doyanni hahaha...setat le kuo bahase perak aku, korang lau x paham kabo le kat aku ek...
Rombongan cik kiah g dusun doyan (sblh umah pakcik aku je dusun nye, tp jalan je,lau dlm utan, bintat le budak2 ni kena kokak nyamok...tu pun dh mengaru satu badan...payah le bawak budak² ni, cee aku dulu bessss je ngan sepupu² semua, siap tido dalam 'dango' le tgu doyan luruh..bes nya tingat mase dulu² ye kome oiiii...
Ade rezeki tuuu, lepak je bwh pokok, bedebukkkk doyan luruh sebijik,sib bek nak timpa kepala,klu x pasal je... cari & terus mencari...Pakcik aku kate buah baru nak mole so xde byk sgt le. yo yo ooo je dia tipon pg td ngabo doyan banyak,yg benonya dia rindu kat aku tu kekekeke...aku le anak buah dia paling baikkkk sekali, x caye tye sepupu² semua hehehe..

Kumpul le dlm 8 biji camtu, then aku pun ape lagik, tunjuk skill le hahahaha...
perghhhhh...sedap bangattttttt....lemak berkrimmm gituu
deme ni tau mencekik jee...srh kupas..ampehhhh
aku pun sebat le jugak, aku lau doyan sebakul pun leh bedal tp tempoyak mintak hampuun le, x geti nak makan...malu je jd anak perak huhuhu...doyan lau kat shah alam tu mahal bebenokan, umh pakcik aku pree je hahahaha..meh le kome makan doyannnn...
Dah kenyang makan doyan aku g umah opah aku yg x jauh dr umah pakcik aku.....hamboiii deme dh wat pojek tanam cili kat dpan umah.pttnya kwsn bendang dpn umah ni, tp dh xde org nak buat, so makcik aku yg duk ngan opah wat pojek tanam cili ni,nama cili tu 'Cili Kulai' kulai bukan kat johor ke, pe kes....ank buah aku dok jadi model ni ha...birah je upe hehehe
Ni sepupu aku zaim,muda lg ni.. graduan um tp wat pojek pertanian kat kg, blaja bidang IT, dhnya jd petani, lantak le kan , yg penting ko x mengabehkan beras umah opah kui3...
Aku ngan adik aku nerai le tanam & belek benih cili ni, aku pun ingat nak wat jugak le camgini, tp umah abah made de tanah huhuhu...
my super grandmother....umo opah aku ni 89 tahun tauuuu...wlupun dh x bape sihat, tp masih boleh bergerak kesana kesini, cuma ada masanya dia cam lupa², bese le dh uzurkan...moga opah sihat walapiat & pjg umo, raye ni pakcik makcik aku semua de plan nak wat family gathering......
opah di kelilingi anak & cucu² nya...abis cite aku melepak kat umah opahhh....petangnya aku jeng jeng jeng....
g jln² teluk batik pulak. mmg klu blk kg mesti, kdg² boring tp adik ipa aku dh ajak gak, aku g jugak le..padahal letih pg tadi setengah hari ronda² kampung...laju sungguh adik ipa aku ni..adeiiii
meter aku dah cecah 110 kilo tu,jln kg 90 kilo je weiiii....
aku malas nak tojun ehhh, panassss, tp basah gak le kena siram ngan dak safik ni...

tu dia mak mertua aku layan kenah cucu²nya, aku duk jd mando je kat tpi .....bagus kan aku ni hehehehe
sempat lagi duk panjat pago ni..adeiiiii ada cam yg duk dalam tu ke hahahhaha...letih sungguh, dr pagi sampai malam xtvt,busy sungguh lau blik kg....ada je benda nak buat, nak tido siang pun xdan huhuhuhu....dahnya smlm balik sini demam, celik mate terus telan panadol, kang abah tau x pasal x lepas balikkkk....ape² balik kg mmg best....nak ikot...jommmmmmmmm

p/s : nk tgk lagi byk gambo, nt aku tepek kat fesbuk aku k....adiosss

10 comments:

kak kiut doyan gogasi kotu..umang aiii bosa nyo.
napo la xajkden poei samo..leh tumpang mencokik doyan samo

o omak doyan dah berbuah!!!

Boleh la nk mintak sket wat pengat!!

bestnye!!!!!! ekekeke

pengat liz...koi nak buat bubur kacang + doyan...sedap aihh...

kak cute....bestnya balik kampung. nanti nak ikot eh...hehheh

to angah besor...akak ara miss you...kekeke

tgu musim doyan kita balik perak reramai ek hehehehehe

ade lagi tak dorian tu? mintak le sikit.

ada² tp kena g giant la hehehehe 2 paket 30 hengget...

huh.. sodapnye durian tu.. telan air liur aku.. feberat tu...

ko minat doyab gak ke cc...nt kita wat pesta makan² doyan ek hehehehe

aku suke gile makan doyan im hantu doyan muhahaha

wawawaa sama la kita...antu gak ni kui3

Bubbles 3

Anugerah Dari MaMa

Anugerah Dari MaMa
Powered By Blogger

Meh Kita Nyembang


ShoutMix chat widget

Time


Get your own Digital Clock

About this blog


widgeo

My Photo
ieda Harun
Menghargai setiap apa yang ada,Berbicara dengan hati yang lapang,Sebaik² kejadian Tuhan kerana boleh mendengar,melihat dan merasa...
View my complete profile

♥♥♥♥

♥♥♥♥

Followers

My Blog List

Site Meter